• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

The Sociology of Arts and Markets: New Developments and Persistent Patterns » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

The Sociology of Arts and Markets: New Developments and Persistent Patterns

ISBN-13: 9783030390150 / Angielski / Miękka / 2021 / 431 str.

Andrea Glauser; Patricia Holder; Thomas Mazzurana
The Sociology of Arts and Markets: New Developments and Persistent Patterns Andrea Glauser Patricia Holder Thomas Mazzurana 9783030390150 Palgrave MacMillan - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

The Sociology of Arts and Markets: New Developments and Persistent Patterns

ISBN-13: 9783030390150 / Angielski / Miękka / 2021 / 431 str.

Andrea Glauser; Patricia Holder; Thomas Mazzurana
cena 602,40
(netto: 573,71 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 578,30
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!
inne wydania
Kategorie:
Nauka, Socjologia i społeczeństwo
Kategorie BISAC:
Social Science > Sociology of Religion
Political Science > Public Policy - Cultural Policy
Social Science > Media Studies
Wydawca:
Palgrave MacMillan
Seria wydawnicza:
Sociology of the Arts
Język:
Angielski
ISBN-13:
9783030390150
Rok wydania:
2021
Wydanie:
2020
Numer serii:
000820294
Ilość stron:
431
Waga:
0.53 kg
Wymiary:
21.01 x 14.81 x 2.31
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane

1. Introduction; Andrea Glauser, Patricia Holder, Thomas Mazzurana, Olivier Moeschler, Valérie Rolle and Franz Schultheis

Part 1. Creators in the Market: Artists between Aesthetics, Critique and Trade

2. Patrick Modiano, Between the Fields of Limited Production and Large-Scale Production; Clara Lévy

3. A Star Down-to-Earth: On Social Criticism in Popular Culture; Désirée Waibel and Robert Schäfer

Part 2. Artistic Career Paths: Trajectories and Inequalities in the Market

4.  Art Workers, Inequality and the Labour Market: Values, Norms, and Alienation Across Three Generations of Artists; Orian Brook, Dave O’Brien and Mark Taylor

5.  Visual Artists’ Professional Situations and Trajectories Between Institutions and the Market; Pierre Bataille, Johannes M. Hedinger and Olivier Moeschler

6. The Art Market – Art’s Incomplete Mirror: Artistic Action’s Guiding Principle and their Consequences for the Art Market; Linda Dürkop-Henseling

Part 3. The Economy of Idiosyncrasy: Art Dealers and the Commodification of Individuality

7. When Market Promotes Individuality: Arts in Early Modern Japan from the Macrosociological Perspective; Takemitsu Morikawa

8.  The Art Market Facing New Connoisseurship: The Reception of Pieter Brueghel the Younger at Auction; Anne-Sophie Radermecker

9.  Collective-Artists: Actors on the Margins of the Global Field of Contemporary Art; Séverine Marguin

Part 4. Marketable Art: Galleries and Gallery Owners as Central Intermediaries

10. Hierarchies and Divisions in the Subfield of Gallery Owners: A Research on Art Galleries in Milan; Anna Uboldi

11.  Mapping the Professional Self-Concepts of Gallery Owners: A Typology; Michael Gautier

12.  The Diffusion of Galleries in China (1991-2016); Linzhi Zhang

Part 5. Market Assessments: The Increasing Role of Art Rankings

13. Magic Index on the Wall: Who is the Most Valuable Artist of Them All?; Nathalie Moureau

14. Can Contemporary Art Galleries Be Ranked? A Sociological Attempt from the Paris Case; Alain Quemin

Part 6. Features of the Art Market in Advanced Capitalism: From Established to New Patterns?

15. The Art Fair Boom and its Contradictions; Erwin Single

16.  Art Meets Capitalism: In Praise of Promising Potentialities; Denis Hänzi

17.  The Art, the Markets, and Sociology: Concluding Remarks; Franz Schultheis

Andrea Glauser is Professor of Cultural Studies at the University of Music and Performing Arts Vienna, Austria.

Patricia Holder is a freelance researcher and curator, and was previously a research assistant at the University of St. Gallen, Switzerland.

Thomas Mazzurana is an innovation manager, and was previously a research assistant at the University of St. Gallen, Switzerland.

Olivier Moeschler is Senior Researcher at the University of Lausanne, Switzerland.

Valérie Rolle is Lecturer at the University of Nantes, France.

Franz Schultheis is Professor Emeritus of Sociology at Zeppelin University, Germany. 

This edited collection offers an in-depth analysis of the complex and changing relationship between the arts and their markets. Highly relevant to almost any sociological exploration of the arts, this interaction has long been approached and studied. However, rapid and far-reaching economic changes have recently occurred.

Through a number of new empirical case studies across multiple artistic, historic and geographical settings, this volume illuminates the developments of various art markets, and their sociological analyses. The contributions include chapters on artistic recognition and exclusion, integration and self-representation in the art market, sociocultural changes, the role of the gallery owner, and collectives, rankings, and constraints across the cultural industries. Drawing on research from Japan, Switzerland, France, Italy, China, the US, UK, and more, this rich and global perspective challenges current debates surrounding art and markets, and will be an important reference point for scholars and students across the sociology of arts, cultural sociology and culture economy.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia