• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

The Selling of 9/11: How a National Tragedy Became a Commodity » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

The Selling of 9/11: How a National Tragedy Became a Commodity

ISBN-13: 9781403968173 / Angielski / Twarda / 2005 / 296 str.

Dana Heller
The Selling of 9/11: How a National Tragedy Became a Commodity Heller, D. 9781403968173 Palgrave MacMillan - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

The Selling of 9/11: How a National Tragedy Became a Commodity

ISBN-13: 9781403968173 / Angielski / Twarda / 2005 / 296 str.

Dana Heller
cena 200,77
(netto: 191,21 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 192,74
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

The Selling of 9/11 argues that the marketing and commodification of the terrorist attacks of September 11, 2001, reveal the contradictory processes by which consumers in the United States (and around the world) use, communicate, and construct national identity and their sense of national belonging through cultural and symbolic goods. Contributors illuminate these processes and make important connections between myths of nation, practices of mourning, theories of trauma, and the politics of post-9/11 consumer culture. Their essays take critical stock of the role that consumer goods, media and press outlets, commercial advertising, marketers and corporate public relations have played in shaping cultural memory of a national tragedy.

Kategorie:
Nauka, Polityka
Kategorie BISAC:
Political Science > Terrorism
History > United States - 21st Century
Business & Economics > Consumer Behavior - General
Wydawca:
Palgrave MacMillan
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781403968173
Rok wydania:
2005
Wydanie:
2005
Ilość stron:
296
Waga:
0.44 kg
Wymiary:
22.15 x 14.48 x 2.49
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Obwoluta
Wydanie ilustrowane

"The Selling of 9/11 lays out for us in clear language exactly how the terrible events of that day led to a wholesale commodification of US nationalism. Whether or not you think the world changed on September 11 2001, you need to read this book. It will change the way you think about those events." - Toby Miller, University of California, Riverside

"Although there have been many pained, pious and political responses to 9-11, very little has been said about business as usual - about consumerism and commodification. This timely volume begins to break the silence. Is the proliferation of 9-11 memorabilia to be taken as a healthy alternative to national abjection, or is it just an irrepressible commitment to making money? What is the culture of kitsch, and the place of kitsch in culture? Does the national imaginary function best when generating self-parody, and if so could this be called critique? The Selling of 9/11 sets a remarkably high standard for the application of cultural studies models to the most sensitive domain of recent culture: the "attack on America" of September 2 2001." - David Simpson, University of California, Davis

Introduction: The Selling of 9/11; D.Heller Social Fear and the Commodification of Terrorism; J.Lockard Home Invasion and Hollywood Cinema: David Fincher's Panic Room; B.Nielsen "Your Flag Decal Won't Get You Into Heaven Anymore": U.S. Consumers, Wal-Mart, and the Commodification of Patriotism; J.Scanlon "Chosen To Be Witness": The Exceptionalism of 9/11; Ø.Vågnes Advertisements for Itself: The New York Times, Norman Rockwell, and the New Patriotism; F.Frascina Wounded Nation, Broken Time: Trauma, Tourism, and the Selling of Ground Zero; M.Hurley & J.Trimarco The Consumer Logic of Collecting 9/11; M.Broderick & M.Gibson Hitting the Right Chord: Selling U.S. Foreign Policy through Country Music; W.Hart & D.Heller Japanese Mass Media and the Meaning of September 11; Y.Sugita Cynical Nationalism; R.Thomas Foster

DANA HELLER is Professor of English and Director of the Humanities Institute at Old Dominion University in Norfolk, Virginia, USA.

Heller, Dana Dana Heller is Professor of English and Director o... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia