• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

The Science of Giving: Experimental Approaches to the Study of Charity » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

The Science of Giving: Experimental Approaches to the Study of Charity

ISBN-13: 9781138981430 / Angielski / Miękka / 2015 / 274 str.

Daniel M. Oppenheimer; Christopher y. Olivola
The Science of Giving: Experimental Approaches to the Study of Charity Daniel M. Oppenheimer Christopher y. Olivola 9781138981430 Psychology Press - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

The Science of Giving: Experimental Approaches to the Study of Charity

ISBN-13: 9781138981430 / Angielski / Miękka / 2015 / 274 str.

Daniel M. Oppenheimer; Christopher y. Olivola
cena 237,01
(netto: 225,72 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 231,67
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

Americans donate over 300 billion dollars a year to charity, but the psychological factors that govern whether to give, and how much to give, are still not well understood. Our understanding of charitable giving is based primarily upon the intuitions of fundraisers or correlational data which cannot establish causal relationships. By contrast, the chapters in this book study charity using experimental methods in which the variables of interest are experimentally manipulated. As a result, it becomes possible to identify the causal factors that underlie giving, and to design effective intervention programs that can help increase the likelihood and amount that people contribute to a cause. For charitable organizations, this book examines the efficacy of fundraising strategies commonly used by nonprofits and makes concrete recommendations about how to make capital campaigns more efficient and effective. Moreover, a number of novel factors that influence giving are identified and explored, opening the door to exciting new avenues in fundraising. For researchers, this book breaks novel theoretical ground in our understanding of how charitable decisions are made. While the chapters focus on applications to charity, the emotional, social, and cognitive mechanisms explored herein all have more general implications for the study of psychology and behavioral economics. This book highlights some of the most intriguing, surprising, and enlightening experimental studies on the topic of donation behavior, opening up exciting pathways to cross-cutting the divide between theory and practice.

Kategorie:
Nauka, Psychologia
Kategorie BISAC:
Psychology > Cognitive Psychology & Cognition
Social Science > Philanthropy & Charity
Wydawca:
Psychology Press
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781138981430
Rok wydania:
2015
Ilość stron:
274
Waga:
0.37 kg
Wymiary:
22.86 x 15.24 x 1.47
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane

D.M. Oppenheimer, C.Y. Olivola, Introduction. Part 1. The Value of Giving. L. Anik, L.B. Aknin, M.I. Norton, E.W. Dunn, Feeling Good about Giving: The Benefits (and Costs) of Self-Interested Charitable Behavior. M.A. Strahilevitz, A Model of the Value of Giving to Others Compared to the Value of Having More for Oneself: Implications for Fundraisers Seeking to Maximize Donor Satisfaction. T. Meyvis, A. Bennett, D.M. Oppenheimer, Pre-Commitment to Charity. C.Y. Olivola, When Noble Means Hinder Noble Ends: The Benefits and Costs of a Preference for Martyrdom in Altruism. Part 2. The Impact of Social Factors. R. Croson, J. Shang, Social Influences in Giving: Field Experiments in Public Radio. R. Martin, J. Randal, How Social Norms, Price, and Scrutiny Influence Donation Behavior: Evidence from Four Natural Field Experiments. R.K. Ratner, M. Zhao, J.A. Clarke, The Norm of Self-Interest: Implications for Charitable Giving. T. Kogut, I. Ritov, The Identifiable Victim Effect: Causes and Boundary Conditions. Part 3. The Role of Emotions. D.A. Small, Sympathy Biases and Sympathy Appeals: Reducing Social Distance to Boost Charitable Contribution. S. Dickert, N. Sagara, P. Slovic, Affective Motivations to Help Others: A Two-Stage Model of Donation Decisions. M. Huber, L. Van Boven, A.P. McGraw, Donate Different: External and Internal Influences on Emotion-Based Donation Decisions. Part 4. Other Important Influences on Charitable Giving. W. Liu, The Benefits of Asking for Time. J. Baron, E. Szymanska, Heuristics and Biases in Charity. C. Cryder, G. Loewenstein, The Critical Link Between Tangibility and Generosity.

Daniel M. Oppenheimer, Christopher Y. Olivola



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia