• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

The Reason of Schooling: Historicizing Curriculum Studies, Pedagogy, and Teacher Education » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946600]
• Literatura piękna
 [1856966]

  więcej...
• Turystyka
 [72221]
• Informatyka
 [151456]
• Komiksy
 [35826]
• Encyklopedie
 [23190]
• Dziecięca
 [619653]
• Hobby
 [140543]
• AudioBooki
 [1577]
• Literatura faktu
 [228355]
• Muzyka CD
 [410]
• Słowniki
 [2874]
• Inne
 [445822]
• Kalendarze
 [1744]
• Podręczniki
 [167141]
• Poradniki
 [482898]
• Religia
 [510455]
• Czasopisma
 [526]
• Sport
 [61590]
• Sztuka
 [243598]
• CD, DVD, Video
 [3423]
• Technologie
 [219201]
• Zdrowie
 [101638]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2473]
• Puzzle, gry
 [3898]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8170]
Kategorie szczegółowe BISAC

The Reason of Schooling: Historicizing Curriculum Studies, Pedagogy, and Teacher Education

ISBN-13: 9781138017467 / Angielski / Twarda / 2014 / 280 str.

Thomas S. Popkewitz;¬Abar;¬Abar
The Reason of Schooling: Historicizing Curriculum Studies, Pedagogy, and Teacher Education Popkewitz, Thomas 9781138017467 Taylor and Francis - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

The Reason of Schooling: Historicizing Curriculum Studies, Pedagogy, and Teacher Education

ISBN-13: 9781138017467 / Angielski / Twarda / 2014 / 280 str.

Thomas S. Popkewitz;¬Abar;¬Abar
cena 851,87 zł
(netto: 811,30 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 805,98 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

Problematizing the "reason" of schooling as historical and political, in this book leading international and interdisciplinary scholars challenge the common sense of schooling and the relation of society, education, and curriculum studies. Examining the limits of contemporary notions of power and schooling, the argument is that the principles that order school subjects, the curriculum, and teaching reforms are historical practices that govern what is thought, acted on, and talked about. Highlighting the dynamics of social exclusion, the normalizing of people through curriculum, and questions of social inclusion, "The """Reason""" of Schooling" underscores the urgency for rethinking curriculum research.

Kategorie:
Nauka, Pedagogika i oświata
Kategorie BISAC:
Education > Curricula
Education > Philosophy, Theory & Social Aspects
Education > Aims & Objectives
Wydawca:
Taylor and Francis
Seria wydawnicza:
Studies in Curriculum Theory Series
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781138017467
Rok wydania:
2014
Numer serii:
000222836
Ilość stron:
280
Waga:
0.51 kg
Wymiary:
23.11 x 15.75 x 1.78
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia

"Three questions provide a focus for the volume:  What principles of “reason” historically order schooling, its subjects, and reforms?  What historical conditions make those subjects possible?  How can those conditions, and especially the problems of exclusion, be rethought?...Summing Up: Recommended. Graduate students, researchers, and practitioners."

- R. R. Sherman, emeritus, University of Florida, in CHOICE, April 2015

"The ‘Reason’ of schooling: Historicizing curriculum studies, pedagogy and teacher education makes a significant contribution to the field of curricu-lum studies, highlighting the most current global concerns in education. The book makes three significant contributions to the field of practice and policy: discussions around the intersections of various historical trails informing decision-making, the science of education as social dis-course to change social conditions, and social epistemology as a strategy to revise critical stud-ies of education."


 - Anna E. Du Plessis, Learning Sciences Institute Australia,The Curriculum Jounral, 2016

"Very little about schooling is taken for granted in this volume. The authors question the logic and values that underlie both widespread and local educational discourses. They historicize key concepts in discussions of school reform: teacher quality, interest in science, learning outcomes, teaching methodology, integration, adolescent development… They place these concepts, literally or figuratively, in quotation marks and examine how they arise or operate as ideologies within specific historical contexts."

- Houman Harouni, Harvard Graduate School of Education, Philosophy of Education Society of Great Britain

Thomas S. Popkewitz is professor, Department of Curriculum and Instruction, University of Wisconsin–Madison, USA.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia