• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

The New Multinationals » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

The New Multinationals

ISBN-13: 9780521516143 / Angielski / Twarda / 2010 / 240 str.

Mauro F Guillen
The New Multinationals Guillén, Mauro F. 9780521516143  - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

The New Multinationals

ISBN-13: 9780521516143 / Angielski / Twarda / 2010 / 240 str.

Mauro F Guillen
cena 180,78
(netto: 172,17 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 180,05
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

A new breed of multinational companies is reshaping competition in global industries. For most of the 19th and 20th centuries, multinational firms came from the most technologically advanced countries in the world. Over the last two decades, however, new multinational firms from upper-middle-income economies such as Spain, Ireland, Portugal, South Korea or Taiwan, emerging economies like Brazil, Chile, Mexico, China, India or Turkey, developing countries such as Egypt, Indonesia or Thailand, and oil-rich countries like the United Arab Emirates, Nigeria, Russia or Venezuela have become formidable global competitors. These firms do not necessarily possess technological or marketing skills. This disadvantage, however, did not prevent them from expanding around the world. In contrast to the classic multinationals, they found strength in their ability to organize, manage, execute, and network. They pursued a variety of strategies of vertical integration, product diversification, learning by doing, exploration of new capabilities, and collaboration with other firms. This book documents the dimensions of this phenomenon, identifies the key capabilities of the new multinationals, and provides a new conceptual framework to understand its causes and implications.

Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Business & Economics > International - General
Business & Economics > Industries - General
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780521516143
Rok wydania:
2010
Ilość stron:
240
Waga:
0.56 kg
Wymiary:
23.11 x 15.49 x 2.29
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Obwoluta

'The sudden surge in outward direct investment by multinational enterprises from the so-called emerging economies is highly significant and demands concerted scholarly attention. Through their insightful assessment of select world-class firms from different industrial sectors in Spain and Latin America, Professors Mauro Guillén and Esteban García-Canal make an excellent and timely contribution. They convincingly demonstrate how these firms are not just following well-trodden paths set by the more established multinational but are instead charting their own paths through a wider array or managerial and organizational capabilities. A thought-provoking book. Both managers as well as students of multinational firms should find much in this book to stimulate them.' Anoop Madhok, Schulich School of Business, York University

List of figures; List of tables; 1. The new multinationals; 2. Traditional and new multinationals; 3. Diversification and vertical integration in traditional industries; 4. Market access and technology in durable consumer goods; 5. Serving global customers in producer goods; 6. Learning by doing in infrastructure and financial services; 7. Competing in hard and soft services; 8. Toward a new theory of the multinational enterprise; Bibliography; Index.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia