• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

The Nature of Educational Theories: Goal-Directed, Equivalence and Interlevel Theories » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2950560]
• Literatura piękna
 [1849509]

  więcej...
• Turystyka
 [71097]
• Informatyka
 [151150]
• Komiksy
 [35848]
• Encyklopedie
 [23178]
• Dziecięca
 [617388]
• Hobby
 [139064]
• AudioBooki
 [1657]
• Literatura faktu
 [228597]
• Muzyka CD
 [383]
• Słowniki
 [2855]
• Inne
 [445295]
• Kalendarze
 [1464]
• Podręczniki
 [167547]
• Poradniki
 [480102]
• Religia
 [510749]
• Czasopisma
 [516]
• Sport
 [61293]
• Sztuka
 [243352]
• CD, DVD, Video
 [3414]
• Technologie
 [219456]
• Zdrowie
 [101002]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2311]
• Puzzle, gry
 [3459]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8079]
Kategorie szczegółowe BISAC

The Nature of Educational Theories: Goal-Directed, Equivalence and Interlevel Theories

ISBN-13: 9781032010670 / Angielski / Miękka / 2023 / 234 str.

Tone Kvernbekk
The Nature of Educational Theories: Goal-Directed, Equivalence and Interlevel Theories Tone Kvernbekk 9781032010670 Routledge - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

The Nature of Educational Theories: Goal-Directed, Equivalence and Interlevel Theories

ISBN-13: 9781032010670 / Angielski / Miękka / 2023 / 234 str.

Tone Kvernbekk
cena 184,55
(netto: 175,76 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 183,41
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!
inne wydania

This important book explores the question of what an educational theory is and how educational theories can work. It offers a classification scheme of distinct types of educational theory and considers ways the nature of theories can inform the work of educational theorists and practitioners.

This important book offers a meta-theoretical account of educational theories and how they work. It offers a classification scheme of distinct types of educational theory in which the account developed can inform the work of educational theorists and practitioners.

Kvernbekk observes throughout how meta-theoretical knowledge of the structure of theory types will improve the understanding and representation of educational phenomena and enhance theorists’ and practitioners’ ability to change those phenomena for the better. She explains how philosophical accounts of scientific theories can help us understand the nature of educational theories by applying two influential but different theory conceptions – the Received View and the Semantic Conception – to the field of education. Kvernbekk argues that educational theories, like other scientific theories, are representational devices that allow us to understand, describe and explain phenomena, and, when desired, to change them. The classification scheme offered allows us to discriminate distinct types of educational theory: goal-directed, equivalence and interlevel theories. Examples of all three types are discussed, explaining their structure, what they say about the phenomena and how they say it. The book also offers a critical overview of different conceptions of practice and different understandings of the theory–practice relationship.

Encouraging a strong understanding of what theories say about the phenomena they represent, this book will be of interest to educational researchers and postgraduate students in the fields of philosophy of education, education theory and education policy, and to philosophers of science and philosophers working on ‘practical’ philosophical issues.

Kategorie:
Nauka, Pedagogika i oświata
Kategorie BISAC:
Education > Reference
Education > Educational Policy & Reform
Education > Philosophy, Theory & Social Aspects
Wydawca:
Routledge
Seria wydawnicza:
Routledge Research in Education
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781032010670
Rok wydania:
2023
Dostępne języki:
Numer serii:
000225429
Ilość stron:
234
Oprawa:
Miękka
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane

1. Introduction.  2. Education – Field and Theory.  3. What Theories Are.  4. Goal-Directed Theories.  5. Equivalence Theories.  6. Interlevel Theories.  7. What Makes an Educational Theory Good?  8. Conceptions of Practice.  9. Theory and Practice.  10. Theory Applications and Other Uses.  11. Conclusion.

Tone Kvernbekk is Professor of philosophy of education in the Department of Education at the University of Oslo, Norway. She mainly publishes on philosophical and epistemological issues as they bear on problems in educational theorizing. She also publishes in argumentation theory and narrative theory and likes to combine perspectives and draw on multiple sources.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia