• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

The Myth of the Liberal Media; An Edward Herman Reader » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2950560]
• Literatura piękna
 [1849509]

  więcej...
• Turystyka
 [71097]
• Informatyka
 [151150]
• Komiksy
 [35848]
• Encyklopedie
 [23178]
• Dziecięca
 [617388]
• Hobby
 [139064]
• AudioBooki
 [1657]
• Literatura faktu
 [228597]
• Muzyka CD
 [383]
• Słowniki
 [2855]
• Inne
 [445295]
• Kalendarze
 [1464]
• Podręczniki
 [167547]
• Poradniki
 [480102]
• Religia
 [510749]
• Czasopisma
 [516]
• Sport
 [61293]
• Sztuka
 [243352]
• CD, DVD, Video
 [3414]
• Technologie
 [219456]
• Zdrowie
 [101002]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2311]
• Puzzle, gry
 [3459]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8079]
Kategorie szczegółowe BISAC

The Myth of the Liberal Media; An Edward Herman Reader

ISBN-13: 9780820441863 / Angielski / Miękka / 2000 / 328 str.

Jhally, Sut
The Myth of the Liberal Media; An Edward Herman Reader Jhally, Sut 9780820441863 Peter Lang Publishing Inc - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

The Myth of the Liberal Media; An Edward Herman Reader

ISBN-13: 9780820441863 / Angielski / Miękka / 2000 / 328 str.

Jhally, Sut
cena 159,02
(netto: 151,45 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 158,16
Termin realizacji zamówienia:
ok. 10-14 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!

The Myth of the Liberal Media contends that the mainstream media are parts of a market system and that their performance is shaped primarily by proprietor/owner and advertiser interests. Using a propaganda model, it is argued that the commercial media protect and propagandize for the corporate system. Case studies of major media institutions the New York Times, the Wall Street Journal, the Philadelphia Inquirer are supplemented by detailed analyses of -word tricks and propaganda- and the media's treatment of topics such as Third World elections, the Persian Gulf War, the North American Free Trade Agreement, the fall of Suharto, and corporate junk science."

Kategorie:
Nauka
Kategorie BISAC:
Social Science > Media Studies
Language Arts & Disciplines > Communication Studies
Political Science > General
Wydawca:
Peter Lang Publishing Inc
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780820441863
Rok wydania:
2000
Numer serii:
000142052
Ilość stron:
328
Waga:
0.55 kg
Wymiary:
23.04 x 15.34 x 2.21
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01

«Edward Herman's invaluable studies of the media in market-oriented democracies find their natural place in the broader sweep of contemporary history.
Herman quotes James Madison's observation in later life that 'a popular government without popular information, or the means of acquiring it, is but a prologue to a farce or tragedy, or perhaps both'. The observation is apt; formal guarantees of personal freedom do not suffice to prevent the farce or the tragedy, even if the guarantees are observed. These issues, explored and illuminated in (these) essays..., should be at the center of the concerns of those who seek to create a society that is more free and more just.» (From the Preface by Noam Chomsky)

Noam Chomsky: Preface - Introduction: The Illiberal Media - Part 1 The Market System Versus Freedom of Expression - Chapter 1 Market System Constraints on Freedom of Expression - Chapter 2 The Propaganda Model - Chapter 3 The Deepening Market in the West: Commercial Broadcasting on the March - Chapter 4 The Media Megamergers - Part 2 News Values, News Papers, News Shapers - Chapter 5 The Politics of Newsworthiness - Chapter 6 All the News Fit to Print (Part 1): Structure and Background of the New York Times - Chapter 7 All the News Fit to Print (Part 2): Biases and Propaganda Service in Covering Foreign Affairs - Chapter 8 All the News Fit to Print (Part 3): The Vietnam War - Chapter 9 The Wall Street Journal as Propaganda Agency - Chapter 10 The Inky and Me: A Study in Market Driven Journalism - Chapter 11 David Broder and the Limits of Mainstream Liberalism - Part 3 Media Coverage of Foreign and Domestic Policy - Chapter 12 The Media's Role in U.S. Foreign Policy: The Persian Gulf War - Chapter 13 Legitimization by Fraudulent Elections - Chapter 14 NAFTA, Mexican Meltdown, and the Propaganda System - Chapter 15 Carlos and Posada: Their Terrorists and Ours - Chapter 16 Suharto: The Fall of a Good Genocidist - Chapter 17 Corporate Junk Science in the Media - Part 4 Propaganda and Democracy - Chapter 18 The Propaganda Model Revisited - Chapter 19 Postmodernism and the Active Audience - Chapter 20 Word Tricks and Propaganda -Chapter 21 Toward a Democratic Media - Name Index - Subject Index.

Edward S. Herman is Professor Emeritus of Finance, Wharton School, University of Pennsylvania. He received his Ph.D. in Economics from the University of California, Berkeley. Among his books are Corporate Control, Corporate Power; The Real Terror Network; Beyond Hypocrisy: Decoding the News in an Age of Propaganda; and Manufacturing Consent (with Noam Chomsky).



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia