• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

The Moral Economies of American Authorship: Reputation, Scandal, and the Nineteenth-Century Literary Marketplace » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

The Moral Economies of American Authorship: Reputation, Scandal, and the Nineteenth-Century Literary Marketplace

ISBN-13: 9780190274023 / Angielski / Twarda / 2016 / 232 str.

Susan M. Ryan
The Moral Economies of American Authorship: Reputation, Scandal, and the Nineteenth-Century Literary Marketplace Susan M. Ryan 9780190274023 Oxford University Press, USA - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

The Moral Economies of American Authorship: Reputation, Scandal, and the Nineteenth-Century Literary Marketplace

ISBN-13: 9780190274023 / Angielski / Twarda / 2016 / 232 str.

Susan M. Ryan
cena 389,84
(netto: 371,28 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 377,34
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

The Moral Economies of American Authorship argues that the moral character of authors became a kind of literary property within mid-nineteenth-century America's expanding print marketplace, shaping the construction, promotion, and reception of texts as well as of literary reputations. Using a wide range of printed materials--prefaces, dedications, and other paratexts as well as book reviews, advertisements, and editorials that appeared in the era's magazines and newspapers--The Moral Economies of American Authorship recovers and analyzes the circulation of authors' moral currency, attending not only to the marketing of apparently ironclad status but also to the period's not-infrequent author scandals and ensuing attempts at recuperation. These preoccupations prove to be more than a historical curiosity-they prefigure the complex (if often disavowed) interdependence of authorial character and literary value in contemporary scholarship and pedagogy. Combining broad investigations into the marketing and reception of books with case studies that analyze the construction and repair of particular authors' reputations (e.g., James Fenimore Cooper, Mary Prince, Elizabeth Keckley, Frederick Douglass, Harriet Beecher Stowe, and E.D.E.N. Southworth), the book constructs a genealogy of the field's investments in and uses of authorial character. In the nineteenth century's deployment of moral character as a signal element in the marketing, reception, and canonization of books and authors, we see how biography both vexed and created literary status, adumbrating our own preoccupations while demonstrating how malleable-and how recuperable-moral authority could be.

Kategorie:
Nauka, Literaturoznawstwo
Kategorie BISAC:
Literary Criticism > American - General
Wydawca:
Oxford University Press, USA
Seria wydawnicza:
Oxford Studies in American Literary History
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780190274023
Rok wydania:
2016
Numer serii:
000451639
Ilość stron:
232
Waga:
0.45 kg
Wymiary:
23.62 x 16.26 x 2.29
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia

Ryan... raise[s] fundamental questions about our logic of selection and about why we read the books we do... The selections we make cannot be neutral. In turning our attention to the 'moral economies' shaping these selections, Ryan raise[s] significant questions about the unspoken assumptions behind acts of historical recovery.

Susan M. Ryan is Associate Professor of English at the University of Louisville. She is the author of The Grammar of Good Intentions: Race and the Antebellum Culture of Benevolence.

Ryan, Susan M. Ryan is Assistant Professor of English at the Univ... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia