• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

The Media, European Integration and the Rise of Euro-Journalism, 1950s-1970s » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2950560]
• Literatura piękna
 [1849509]

  więcej...
• Turystyka
 [71097]
• Informatyka
 [151150]
• Komiksy
 [35848]
• Encyklopedie
 [23178]
• Dziecięca
 [617388]
• Hobby
 [139064]
• AudioBooki
 [1657]
• Literatura faktu
 [228597]
• Muzyka CD
 [383]
• Słowniki
 [2855]
• Inne
 [445295]
• Kalendarze
 [1464]
• Podręczniki
 [167547]
• Poradniki
 [480102]
• Religia
 [510749]
• Czasopisma
 [516]
• Sport
 [61293]
• Sztuka
 [243352]
• CD, DVD, Video
 [3414]
• Technologie
 [219456]
• Zdrowie
 [101002]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2311]
• Puzzle, gry
 [3459]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8079]
Kategorie szczegółowe BISAC

The Media, European Integration and the Rise of Euro-Journalism, 1950s-1970s

ISBN-13: 9783030287801 / Angielski / Miękka / 2021 / 357 str.

Martin Herzer
The Media, European Integration and the Rise of Euro-Journalism, 1950s-1970s Martin Herzer 9783030287801 Palgrave MacMillan - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

The Media, European Integration and the Rise of Euro-Journalism, 1950s-1970s

ISBN-13: 9783030287801 / Angielski / Miękka / 2021 / 357 str.

Martin Herzer
cena 342,14
(netto: 325,85 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 327,68
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!
inne wydania
Kategorie:
Nauka, Historia
Kategorie BISAC:
History > Europe - General
History > Social History
Political Science > History & Theory - General
Wydawca:
Palgrave MacMillan
Seria wydawnicza:
Palgrave Studies in the History of the Media
Język:
Angielski
ISBN-13:
9783030287801
Rok wydania:
2021
Wydanie:
2019
Numer serii:
000395922
Ilość stron:
357
Waga:
0.48 kg
Wymiary:
21.01 x 14.81 x 2.11
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane

"The book is extremely well-structured with helpful introductory contexts to the various phases of Europeanisation as constructive enthusiasm for it moved from the margins in the 1950s to a hegemonic position in the 1970s. ... Herzer's timely contribution is laudably historical as befits a volume in this excellent series. ... His book supplements this approach through insightful interviews with key contributors across four main countries: Germany, France, UK, and Italy." (Martin Conboy, Journal of Contemporary History, Vol. 57 (3), 2022)

"It provides a rich and detailed insight into European journalism history against the background of European integration history while also adding to our understanding of present day EU-media relations. ... Herzer's book is a time travel companion well recommended." (Carolin Rüger, JCMS Journal of Common Market Studies, August 28, 2020)


Martin Herzer holds a PhD in History from the European University Institute, Italy. He was a visiting doctoral student in the Department of International History at the London School of Economics and a teaching fellow at the Centre d’Histoire at Sciences Po Paris.


This book explains how the media helped to invent the European Union as the supranational polity that we know today. Against conventional EU scholarship, it tells the story of the rise of the Euro-journalists – pro-European advocacy journalists – within the post-war Western European media, and argues that the Euro-journalists pioneered a shift in the media representation of European integration. During the 1950s, multiple visions of Western European cooperation competed in the media, which initially considered the European Community to be a merely technocratic international organization. By the late 1970s, however, the media were symbolically magnifying the Community as a sui generis European polity and the sole embodiment of Europe. Normative research on the media and European integration has focused on how the media might help to construct a democratic and legitimate European Union. In contrast, this book aims to deconstruct a pro-European advocacy journalism, which became dominant within the Western European media between the 1950s and the 1970s. Moreover, the book shows how journalists – as part of Western European elites – played a key role in elite European identity building campaigns.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia