• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

The Language of Gaming » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946600]
• Literatura piękna
 [1856966]

  więcej...
• Turystyka
 [72221]
• Informatyka
 [151456]
• Komiksy
 [35826]
• Encyklopedie
 [23190]
• Dziecięca
 [619653]
• Hobby
 [140543]
• AudioBooki
 [1577]
• Literatura faktu
 [228355]
• Muzyka CD
 [410]
• Słowniki
 [2874]
• Inne
 [445822]
• Kalendarze
 [1744]
• Podręczniki
 [167141]
• Poradniki
 [482898]
• Religia
 [510455]
• Czasopisma
 [526]
• Sport
 [61590]
• Sztuka
 [243598]
• CD, DVD, Video
 [3423]
• Technologie
 [219201]
• Zdrowie
 [101638]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2473]
• Puzzle, gry
 [3898]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8170]
Kategorie szczegółowe BISAC

The Language of Gaming

ISBN-13: 9780230238596 / Angielski / Miękka / 2011 / 224 str.

Astrid Ensslin
The Language of Gaming Astrid Ensslin 9780230238596  - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

The Language of Gaming

ISBN-13: 9780230238596 / Angielski / Miękka / 2011 / 224 str.

Astrid Ensslin
cena 165,80 zł
(netto: 157,90 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 164,10 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

The Language of Gaming examines the complex language of videogames and gaming from a discourse analytical perspective.Astrid Ensslin studiesthe discourses inscribed in videogames by their producers, as well as gamer and media meta-discourses, and focal areas include gamer slang, illocution, multimodality and narrative structures.

Kategorie:
Nauka, Językoznawstwo
Kategorie BISAC:
Language Arts & Disciplines > Linguistics - Sociolinguistics
Games & Activities > Video & Mobile
Language Arts & Disciplines > Library & Information Science - School Media
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780230238596
Rok wydania:
2011
Wydanie:
2011
Ilość stron:
224
Waga:
0.34 kg
Wymiary:
23.11 x 15.24 x 1.27
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Glosariusz/słownik

List of Illustrations.- List of Tables and Figures.- Acknowledgements.- List of Abbreviations.- Introduction.- Approaches to Discourse Analysis.- Games and Language.- Videogame Genres, Macrostructures and Textuality.- Words and Meanings.- The Linguistic Pragmatics of Gameplay.- Metaludic Discourses.- Gaming and Multimodality.- The Narrative Language of Videogames.- Conclusion.- Notes.- Glossary.- Bibliography.- Index.

ASTRID ENSSLIN Senior Lecturer in Digital Humanities at Bangor University, UK. She is the Principal Editor of Journal of Gaming and Virtual Worlds. Her publications include Creating Second Lives: Community, Identity and Spatiality as Constructions of the Virtual (2011), Canonizing Hypertext: Explorations and Constructions (2007) and Language in the Media: Representations, Identities, Ideologies (2007).

This innovative text examines videogames and gaming from the point of view of discourse analysis. In particular, it studies two major aspects of videogame-related communication: the ways in which videogames and their makers convey meanings to their audiences, and the ways in which gamers, industry professionals, journalists and other stakeholders talk about games. In doing so, the book offers systematic analyses of games as artefacts and activities, and the discourses surrounding them.

Focal areas explored in this book include:

• aspects of videogame textuality and how games relate to other texts
• the formation of lexical terms and use of metaphor in the language of gaming
• gamer slang and 'buddylects'
• the construction of game worlds and their rules, of gamer identities and communities
• dominant discourse patterns among gamers and how they relate to the nature of gaming
• the multimodal language of games and gaming
• the ways in which ideologies of race, gender, media effects and language are constructed.

Informed by the very latest scholarship and illustrated with topical examples throughout, The Language of Gaming is ideal for students of applied linguistics, videogame studies and media studies who are seeking a wide-ranging introduction to the field.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia