• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

The Heroic Enterprise: Business and the Common Good » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

The Heroic Enterprise: Business and the Common Good

ISBN-13: 9781587982460 / Angielski / Miękka / 2004 / 272 str.

M. Hood John
The Heroic Enterprise: Business and the Common Good John, M. Hood 9781587982460 Beard Books - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

The Heroic Enterprise: Business and the Common Good

ISBN-13: 9781587982460 / Angielski / Miękka / 2004 / 272 str.

M. Hood John
cena 157,65
(netto: 150,14 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 158,52
Termin realizacji zamówienia:
ok. 16-18 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

Commentators, analysts, and academics have long cherished the notion that there is a fundamental contradiction between corporate profit-seeking and ethical or social responsibility. In this powerful, long-awaited response to these critics, John Hood argues that business owners and managers have huge incentives to promote economic and social progress. Moreover, he finds, the vast majority do so. With compelling evidence, Hood demonstrates how the incentives of the private sector marketplace dwarf those of the public sector in advancing the common good.

Replying to those who assert that firms must have social responsibilities beyond economic self-interest, Hood shows that corporations seeking economic rewards have made enormous strides on behalf of workers, families, consumers, and local communities by developing new products and technologies, discovering new ways to prevent workplace accidents, attempting to reduce bottom-line costs, and furthering their own long-term interests through social and community development. With detailed examples from nearly every sector of industry, Hood describes the significant contributions that most successful corporations have made to social welfare, without sacrificing their allegiance to shareholder value. By tracking the successful record of corporate involvement across a range of benchmark areas such as revitalization of the inner city, preservation of the environment, worker safety, and family values, Hood documents how businesses have brought about a wealth of positive changes to our communities.

Hood tells how Nationsbank of Charlotte, N.C., permits full time employees to shift to part time, allowing expectant mothers who are considered valued, experienced workers to stay on the job. To boost inner city economies, Kentucky Fried Chicken in the 1980's financed up to 95% of the costs of opening up franchises in urban areas. By 1993, sales at these stores averaged $50,000 more per year than the rest of the franchise system. And The Golden Rule Insurance Company, whose chairman believed that parents should have the right to choose between public and private education, set up a charitable trust that would pay half of the cost of private-school tuition for 500 deserving children in Indianapolis.

Through these and other examples, Hood turns the critics' concept of the "socially responsible" business, essentially a threat to free enterprise, on its head. Instead, by keeping a strong link between innovation and markets and competition, business continues to make its most serious social contribution by doing what it does best: providing the foundation for our standard of living and the new services that will allow us to live more comfortably and efficiently in the future.

Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Business & Economics > Development - Sustainable Development
Business & Economics > Historia poszczególnych firm
Business & Economics > Przedsiębiorczość
Wydawca:
Beard Books
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781587982460
Rok wydania:
2004
Dostępne języki:
Angielski
Ilość stron:
272
Waga:
0.40 kg
Wymiary:
22.922.9 x 15.222.9 x 15.2 x 1
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia