• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

The Format Age: Television's Entertainment Revolution » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2950560]
• Literatura piękna
 [1849509]

  więcej...
• Turystyka
 [71097]
• Informatyka
 [151150]
• Komiksy
 [35848]
• Encyklopedie
 [23178]
• Dziecięca
 [617388]
• Hobby
 [139064]
• AudioBooki
 [1657]
• Literatura faktu
 [228597]
• Muzyka CD
 [383]
• Słowniki
 [2855]
• Inne
 [445295]
• Kalendarze
 [1464]
• Podręczniki
 [167547]
• Poradniki
 [480102]
• Religia
 [510749]
• Czasopisma
 [516]
• Sport
 [61293]
• Sztuka
 [243352]
• CD, DVD, Video
 [3414]
• Technologie
 [219456]
• Zdrowie
 [101002]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2311]
• Puzzle, gry
 [3459]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8079]
Kategorie szczegółowe BISAC

The Format Age: Television's Entertainment Revolution

ISBN-13: 9781509502592 / Angielski / Miękka / 2015 / 216 str.

Chalaby, JK
The Format Age: Television's Entertainment Revolution Chalaby, JK 9781509502592 John Wiley & Sons - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

The Format Age: Television's Entertainment Revolution

ISBN-13: 9781509502592 / Angielski / Miękka / 2015 / 216 str.

Chalaby, JK
cena 86,88
(netto: 82,74 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 86,34
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!
inne wydania

Few trends have had as much impact on television as formats have in recent years. Long confined to the fringes of the TV industry, they have risen to prominence since the late 1990s. Today, they are a global business with hundreds of programmes adapted across the world at any one time, from mundane game shows to blockbuster talent competitions, from factual entertainment to high-end drama. Based on exclusive industry access, this book provides an in-depth analysis of the complex world of the TV format from its origins to the present day.

Chalaby delivers a comprehensive account of the TV format trading system and conceptualizes the global value chain that underpins it, unpicking the corporate strategies and power relations within. Using interviews with format creators, he uncovers the secrets behind the world's most travelled formats, exploring their narrative structure and cultural meanings.

Kategorie:
Nauka, Polityka
Kategorie BISAC:
Performing Arts > Television - History & Criticism
Social Science > Media Studies
Wydawca:
John Wiley & Sons
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781509502592
Rok wydania:
2015
Ilość stron:
216
Waga:
0.39 kg
Wymiary:
15.4 x 23.0 x 2.3
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane

"The Format Age is the most exhaustive analysis yet undertaken of a modern TV phenomenon. It explores both the economy and the culture of a global entertainment business which delivers local value. And it explains why and how it came about."
Peter Bazalgette, Chair of Arts Council England

"With his customary élan, Jean Chalaby has done a great service to our understanding of the international flow of culture. The Format Age is a judicious theoretical and empirical intervention. Bravo!"
Toby Miller, University of California, Riverside

Contents
Acknowledgements
Tables and Figures
Introduction
Part One: Birth of a New Trade
Chapter 1 TV Formats as an Anglo–American Invention
Chapter 2 The Making of an Entertainment Revolution
Chapter 3 The Advent of The Super–Formats
Part Two: Production and Globalization
Chapter 4 The Formation of the Global Format Trading System
Chapter 5 Nations and Competition: Upgrading Strategies in the TV Format Commodity Chain
Chapter 6 A Globalized Intellectual Property Market: The International Production Model
Part Three: TV Formats: Structuring Narratives
Chapter 7 Journeys and Transformations: Unscripted Formats in the 21st Century
Chapter 8 Talent Competitions: Myths and Heroes for the Modern Age
Chapter 9 Drama without Drama: The Late Rise of Scripted Formats
Conclusion: Trade, Culture and Television
Notes
Personal Communications and Interviews by the Author
References

Jean K. Chalaby is Professor of International Communication at the Department of Sociology, City University London



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia