• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

The Economics of Tourism Destinations » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946600]
• Literatura piękna
 [1856966]

  więcej...
• Turystyka
 [72221]
• Informatyka
 [151456]
• Komiksy
 [35826]
• Encyklopedie
 [23190]
• Dziecięca
 [619653]
• Hobby
 [140543]
• AudioBooki
 [1577]
• Literatura faktu
 [228355]
• Muzyka CD
 [410]
• Słowniki
 [2874]
• Inne
 [445822]
• Kalendarze
 [1744]
• Podręczniki
 [167141]
• Poradniki
 [482898]
• Religia
 [510455]
• Czasopisma
 [526]
• Sport
 [61590]
• Sztuka
 [243598]
• CD, DVD, Video
 [3423]
• Technologie
 [219201]
• Zdrowie
 [101638]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2473]
• Puzzle, gry
 [3898]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8170]
Kategorie szczegółowe BISAC

The Economics of Tourism Destinations

ISBN-13: 9783642429781 / Angielski / Miękka / 2014 / 618 str.

Guido Candela; Paolo Figini
The Economics of Tourism Destinations Guido Candela Paolo Figini 9783642429781 Springer - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

The Economics of Tourism Destinations

ISBN-13: 9783642429781 / Angielski / Miękka / 2014 / 618 str.

Guido Candela; Paolo Figini
cena 362,96 zł
(netto: 345,68 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 346,82 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

The book aims at providing an overview of the main economic issues related to tourism activities. While tourism is an important sector, contributing to more than 10% of the European Union's GDP, research and teaching at the university level has only recently grown to a considerable level, and the field still lacks a firm research methodology. This book approaches tourism economics as an applied field of study in which tourism markets are represented as imperfect markets, with asymmetric and incomplete information among agents, bounded rationality, and with a strong presence of externalities and public goods. The economic issues studied in the book are approached both intuitively, largely using examples and case studies, and formally, with mathematical formalizations in text boxes.

Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Business & Economics > Mikroekonomia
Business & Economics > International - Economics & Trade
Business & Economics > Urban & Regional
Wydawca:
Springer
Seria wydawnicza:
Springer Texts in Business and Economics
Język:
Angielski
ISBN-13:
9783642429781
Rok wydania:
2014
Wydanie:
2012
Numer serii:
000424303
Ilość stron:
618
Waga:
0.87 kg
Wymiary:
23.39 x 15.6 x 3.25
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane

Part I: Introduction to the Economics of Tourism.- 1 Definitions and Key Concepts.- 2 The Tourism Sector in the Economy.- 3 The Economics of Tourism Destinations.- Part II: The Microeconomics of Tourism.- 4 The Consumer Theory Applied to the Tourist.- 5 A Close Examination of the Consumer Theory Applied to the Tourist.- 6 Production in Tourism.- 7 The Production and the Sale of Holidays: Tour Operators and Travel Agencies.- 8 The Supply of Tourism Services: Hospitality, Transport, Attractions.- 9 The Tourism Markets.- 10 The Contracts in the Tourism Markets.- 11 The Information and Communication Technology and the Tourism Sector.- Part III: The Macroeconomics of Tourism.- 12 Tourism, Development and Growth.- 13 International Tourism: Real and Monetary Flows.- 14 The State Intervention and the Public Organization of Tourism.- 15 Sustainable Tourism.- References

Professor Dr. Guido Candela works and teaches  Economics of Tourism at the Faculty of Economics in Rimini, University of Bologna, one of the leading faculties in Italy for specialisation of Tourism. He is the former Dean of the same Faculty.

Paolo Figini is Assoc.Professor of Economic Policy in the Department of Economics at Faculty of Economics (Rimini) and University of Bologna. He is Director of the European Master in "Tourism Economics and Management".

The book aims at providing an overview of the main economic issues related to tourism activities. While tourism is an important sector, contributing to more than 10% of the European Union’s GDP, research and teaching at the university level has only recently grown to a considerable level, and the field still lacks a firm research methodology. This book approaches tourism economics as an applied field of study in which tourism markets are represented as imperfect markets, with asymmetric and incomplete information among agents, bounded rationality, and with a strong presence of externalities and public goods. The economic issues studied in the book are approached both intuitively, largely using examples and case studies, and formally, with mathematical formalizations in text boxes.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia