• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

The Economics of Information » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

The Economics of Information

ISBN-13: 9780631206668 / Angielski / Miękka / 1997 / 276 str.

Ian Molho;Molho
The Economics of Information Molho, Ian 9780631206668 Blackwell Publishers - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

The Economics of Information

ISBN-13: 9780631206668 / Angielski / Miękka / 1997 / 276 str.

Ian Molho;Molho
cena 219,38
(netto: 208,93 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 218,47
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

Knowledge is a vital resource which confers strategic advantages on those that possess it, and provides the possibility of misuse and abuse with increasingly dangerous economic consequences.

Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Business & Economics > Economics - Theory
Business & Economics > Inflation
Social Science > Popular Culture
Wydawca:
Blackwell Publishers
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780631206668
Rok wydania:
1997
Ilość stron:
276
Waga:
0.45 kg
Wymiary:
22.81 x 15.11 x 2.01
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01

List of Figures.

List of Tables.

Preface.

1. Introduction: Private Information and Hidden Action.

Part I: Adverse Selection: The Market for Lemons. .

2. Quality Uncertainty and the Market for Lemons.

3. Adverse Selection: The Wilson Model.

4. Lemons Problems: Experimental Evidence.

Part II: Signalling.

5. Job Market Signalling.

6. Screening: A Self–Selection Mechanism.

7. Further Literature on Signalling Theory.

8. Signalling/Screening Behaviour: Experimental Evidence.

Part III: Moral Hazard.

9. Moral Hazard: Shareholder/Management Relations.

10. Moral Hazard: A Principal–Agent Model.

11. Further Literature on Moral Hazard and Agency Theory.

12. Moral Hazard: Experimental Evidence.

Part IV: Mechanism Design: Applications to Bargaining and Auctions. .

13. Mechanism Design and the Revelation Principle: A Bargaining Example.

14. Auction Design: Theory.

15. Auction Design: Experimental Evidence.

16. Concluding Comments.

Appendix: Brief Notes on Probability Distributions, Baye′s Rule, Expected Utility Theory and Game Theory.

Index.

Ian Molho is Reader in Applied Microeconomics in the Department of Economics, University of Newcastle. He was previously a research fellow at the University of Kent and his varied research interests include labor markets, game theory, the economics of information and evolutionary economics.

Information is a key issuein decision making in economics and business. Being in the know confers strategic advantages to people, allowing them to lie and/or cheat on their uninformed opponents. However, itis possible that all sides end up worse off in such situations, compared with the likely outcome under full information. This new text is designed to take students through the key issues to give an understanding of the impact of imperfect and asymmetric information in an economic context. At each stage Molho analyses and explains the key points using clear models that set the outcome under imperfect information against that under full information. The book is divided into four major sections covering: Adverse selection. Signalling. Moral hazard. Mechanical design under imperfect information. Each section also covers experimental studies that test the predictions of theory. This text is aimed mainly at undergraduate students and gives an accessible introduction to this crucial area of economic theory.

Molho, Ian Ian Molho is Reader in Applied Microeconomics in t... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia