• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

The Cultural Politics of Food, Taste, and Identity: A Global Perspective » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

The Cultural Politics of Food, Taste, and Identity: A Global Perspective

ISBN-13: 9781350237407 / Angielski / Miękka / 2022 / 280 str.

Steffan Igor Ayora-Diaz (The Autonomous University of Yucata
The Cultural Politics of Food, Taste, and Identity: A Global Perspective Steffan Igor Ayora-Diaz (The Autonomous University of Yucatan, Mexico.) 9781350237407 Bloomsbury Publishing PLC - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

The Cultural Politics of Food, Taste, and Identity: A Global Perspective

ISBN-13: 9781350237407 / Angielski / Miękka / 2022 / 280 str.

Steffan Igor Ayora-Diaz (The Autonomous University of Yucata
cena 145,98
(netto: 139,03 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 144,78
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

The Cultural Politics of Food, Taste, and Identity examines the social, cultural, and political processes that shape the experience of taste. The book positions flavor as involving all the senses, and describes the multiple ways in which taste becomes tied to local, translocal, glocal, and cosmopolitan politics of identity. Global case studies are included from Japan, China, India, Belize, Chile, Guatemala, the United States, France, Italy, Poland and Spain. Chapters examine local responses to industrialized food and the heritage industry, and look at how professional culinary practice has become foundational for local identities. The book also discusses the unfolding construction of “local taste” in the context of sociocultural developments, and addresses how cultural political divides are created between meat consumption and vegetarianism, innovation and tradition, heritage and social class, popular food and authenticity, and street and restaurant food. In addition, contributors discuss how different food products—such as kimchi, quinoa, and Soylent—have entered the international market of industrial and heritage foods, connecting different places and shaping taste and political identities.

Kategorie:
Nauka, Socjologia i społeczeństwo
Kategorie BISAC:
Social Science > Agriculture & Food (see also Political Science - Public Policy - Agricultur
Social Science > Antropologia - Kultury
Political Science > Public Policy - Agriculture & Food Policy
Wydawca:
Bloomsbury Publishing PLC
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781350237407
Rok wydania:
2022
Dostępne języki:
Angielski
Ilość stron:
280
Wymiary:
23.423.4 x 15.6
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01

Introduction: The Cultural Politics of Taste in Global Perspective, Steffan Igor Ayora Diaz (Autonomous University of Yucatan, Mexico) Part One: Taste and the Politics of Identity 1. Food, Taste and Identity in the Global Arena, Steffan Igor Ayora Diaz (Autonomous University of Yucatan, Mexico) 2. Centralization and Standardization of Taste: Dashi in Japan, Yoshimi Osawa (Aoyama Gakuin University, Japan) 3. Heritagization of Fermented Taste in Southern Fukui, Japan, Shingo Hamada (Osaka Shoin Women’s University, Japan) 4. Tides High and Low: The Changing Landscapes of Gongfu Cha Tea Culture in Contemporary China, Lanlan Kuang (University of Central Florida, USA) 5. Italian Cheese in the Global Heritage Arena, Cristina Grasseni (University of Leiden, the Netherlands) 6. The Gastronomic Capital of the World: Food, Politics, and Identity in Lyon, Rachel E. Black (Connecticut College, USA) Part Two: Translocal and Transnational Politics of Taste and Identity 7. Fetid Flesh and Fragrant Fare: Food, Scandal, and Identity in Contemporary Bengal, Ishita Banerjee-Dube (The College of Mexico, Mexico) 8. Tasting “Innovation”: The Politics of Taste in Contemporary Restaurant Food in Seville, Spain, Steffan Igor Ayora Diaz and Gabriela Vargas Cetina (Autonomous University of Yucatan, Mexico) 9. The Corn-Coconut Divide: Taste and the Cultural Politics of Gastronationalism in Belize, Lyra H. Spang (Taste Belize Tours, Belize) 10. Street Food to Restaurant: Politics of Eating and Cultural Heritage in Antigua Guatemala, Walter E. Little (University at Albany, SUNY, USA) 11. Popular Urban Taste and Mass Culture: Chancho and Terremoto in Chile, Isabel Aguilera (University of Tarapacá, Chile) and Alejandra Alvear (University of Chile, Chile) Part Three: The Global-Local Politics of Taste 12. Foreign Influences in Polish Culinary Taste during the Twentieth Century, Katarzyna J. Cwiertka (Leiden University, the Netherlands) 13. Kimchi’s Transnational Journey: Tastes of Authenticity and Ambiguity, Sonia Ryang (Rice University, USA) 14. Tasting Quinoa: From Indigenous Food to “Healthy” U.S. Dining, Christina Morris and Clare A. Sammells, (Bucknell University, USA) 15. The Taste of the Mediterranean Diet. Food, Taste and Identity in the Region of Campania, South Italy, Rossella Galletti, (University of Naples Suor Orsola Benincasa) 16. Soylent: The Cultural Politics of Functional and Tasteless Food, Andrew Ofstehage (Cornell University, USA) Afterword, Heritage-Making after the U.S. Century, Krishnendu RAY (NYU Steinhardt, USA) Bibliography Index



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia