• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

The Creative Capital of Cities: Interactive Knowledge Creation and the Urbanization Economies of Innovation » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

The Creative Capital of Cities: Interactive Knowledge Creation and the Urbanization Economies of Innovation

ISBN-13: 9781444336214 / Angielski / Twarda / 2011 / 224 str.

Stefan Krätke;¬Abar;¬Abar
The Creative Capital of Cities: Interactive Knowledge Creation and the Urbanization Economies of Innovation Krätke, Stefan 9781444336214  - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

The Creative Capital of Cities: Interactive Knowledge Creation and the Urbanization Economies of Innovation

ISBN-13: 9781444336214 / Angielski / Twarda / 2011 / 224 str.

Stefan Krätke;¬Abar;¬Abar
cena 292,07
(netto: 278,16 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 289,67
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

This book challenges the new urban growth concepts of the creative class and creative industries from a critical urban theory perspective.

  • Critiques Richard Florida's popular books about cities and the creative class
  • Presents an alternative approach based on analyses of empirical research data concerning the German urban system and the case study regions, Hanover and Berlin
  • Underscores that the culture industry takes a leading role in conforming with neoliberal conceptions of labor markets

Kategorie:
Nauka, Geografia
Kategorie BISAC:
Social Science > Sociology - Urban
Seria wydawnicza:
Studies in Urban and Social Change
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781444336214
Rok wydania:
2011
Numer serii:
000149453
Ilość stron:
224
Waga:
0.50 kg
Wymiary:
23.11 x 15.24 x 1.78
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane

Introduction.

1. Creativity and innovation under the command of capital.

The capitalist imperative of creativity and innovation.

Generalizing models of urban economic development.

The role of innovation and inter–urban competition in Harvey s theory of capitalist urbanization.

Conclusion.

2. Creative cities as a new urban growth ideology.

The impact of creative occupations on regional economic success.

Introduction.

Critique of Florida s conception of the creative class.

An assessment of regional economic success factors and the impact of creative workers on regional development.

The impact of creative occupational groups on regional economic development in Germany.

Relationship between qualities of place and the regional concentration of scientifically and technologically creative workers.

Conclusion.

3. Innovation and knowledge networks in a metropolitan region.

The impact of localization economies and networking on technological creativity.

Introduction.

Innovation and knowledge networks: Theoretical approaches.

The application of network analysis to urban regions knowledge networks.

Geographic scales and structural properties of knowledge networks in the metropolitan region of Hanover.

Assessment of network impacts on regional firms innovation output.

Conclusion.

4. Creativity in the culture and media industries.

The impact of commercial imperatives on artistic creativity.

Introduction.

The institutional order of the cultural economy: Creativity in a capitalist context.

Global centres of the culture industry and the production of lifestyle images.

Conclusion.

5. Local clustering of the cultural economy in the metropolis of Berlin.

The urbanization economies of artistically creative occupations.

Introduction.

The rise of the cultural economy in Berlin s inner–city area.

Creative cities and the role of the culture industries in urban economic and spatial development: Implications for urban regeneration.

Conclusion.

6. Synthesis: The creative capital of cities.

References.

Appendix.

Index.

Stefan Krätke is Professor of Economic and Social Geography at the European University Viadrina in Frankfurt, Germany. He is the author of a wide variety of publications, in both German and English, that include The Metropolization of the European Urban System in the Era of Globalization (2007) and City of Talents? Berlin′s Regional Economy, Socio–spatial Fabric and ′Worst Practice′ Urban Governance (2004).

The Creative Capital of Cities challenges the new urban growth concepts of creative industries from a critical urban theory perspective. The author presents both technological creativity in knowledge–intensive industries and artistical creativity in the cultural economy sector in the analysis of the creative capital of cities . Krätke develops a transdisciplinary approach to the analysis of creativity and knowledge generation in an urban context by combining perspectives of economic geography, regional research, and socio–cultural urban studies. Providing deep insights backed up by rigorous empirical analysis, The Creative Capital of Cities reveals the complex relational dimensions of creativity while offering an alternate path to the assessment of urban economic success.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia