• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

The Cornucopian Mind and the Baroque Unity of the Arts » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946600]
• Literatura piękna
 [1856966]

  więcej...
• Turystyka
 [72221]
• Informatyka
 [151456]
• Komiksy
 [35826]
• Encyklopedie
 [23190]
• Dziecięca
 [619653]
• Hobby
 [140543]
• AudioBooki
 [1577]
• Literatura faktu
 [228355]
• Muzyka CD
 [410]
• Słowniki
 [2874]
• Inne
 [445822]
• Kalendarze
 [1744]
• Podręczniki
 [167141]
• Poradniki
 [482898]
• Religia
 [510455]
• Czasopisma
 [526]
• Sport
 [61590]
• Sztuka
 [243598]
• CD, DVD, Video
 [3423]
• Technologie
 [219201]
• Zdrowie
 [101638]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2473]
• Puzzle, gry
 [3898]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8170]
Kategorie szczegółowe BISAC

The Cornucopian Mind and the Baroque Unity of the Arts

ISBN-13: 9780271027906 / Angielski / Miękka / 1990 / 222 str.

Giancarlo Maiorino
The Cornucopian Mind and the Baroque Unity of the Arts Giancarlo Maiorino 9780271027906 PENNSYLVANIA STATE UNIVERSITY PRESS - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

The Cornucopian Mind and the Baroque Unity of the Arts

ISBN-13: 9780271027906 / Angielski / Miękka / 1990 / 222 str.

Giancarlo Maiorino
cena 136,06 zł
(netto: 129,58 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 134,94 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

This comparative and interdisciplinary study focuses on a cluster of epoch-making themes that emerged in the late sixteenth century. Michelangelo and Giordano Bruno are taken as the founding fathers of the Baroque, and we see that beyond the Alps their lessons were echoed in Montaigne, Cervantes, and the Counter-Reformation culture of the Mediterranean basin. Maiorino shows that the common denominator that links the origins of the Baroque to its maturity is the concept of form as "process," which is then articulated into chapters on the formative unity of the arts, art forms at the threshold, and the development from humanist perfection to Baroque perfectibility. Such an evolution in literature and the arts is situated in relation to the age of explorations (Columbus), scientific inventions (the telescope), and the fundamental shift from the enclosed Ptolemic system to the open universe of the Copernican revolution.At the Baroque point of origin, the inner vitality of Michelangelo's emphasis on creation as "process" rather than completed act taught a crucial lesson to Baroque artists. Their response to the infinite and open universe of the "New Science" was one that took part to be as dynamic and metamorphic as life itself. It is in the context of "open" forms within an "open" universe that this study moves from Michelangelo to Bruno. His poetics of immeasurable abundance set "process" at the very core of the Baroque art, thought, and science. Applied to the forms of art, growth and metamorphosis are linked to what Maiorino calls (borrowing from Mikhail Bakhtin) the Baroque chronotope of formation, which refers to forms responding to the dynamics of space-time interactions. Such interactions were exhaustive and even tested the boundaries between reality and fiction, creation and denial, conformity and criticism from picaresque Spain to middle-class Holland. And it is the painting of a Dutch artist--Rembrandt's Aristotle Contemplating the Bust of Homer-- that is taken as a symbol of the Baroque reconciliation of humanist learning with human or humane understanding. Such a humanizing attitude also marked the final transformation of humanist ideals of perfection into the Baroque experience of human perfectibility.This book will be of importance to all scholars concerned with the history of ideas, cultural history, and the Baroque in literature and art.

Kategorie:
Sztuka
Kategorie BISAC:
Art > History - Baroque & Rococo
Art > Conceptual
Art > Criticism & Theory
Wydawca:
PENNSYLVANIA STATE UNIVERSITY PRESS
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780271027906
Rok wydania:
1990
Ilość stron:
222
Waga:
0.33 kg
Wymiary:
22.86 x 15.24 x 1.3
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane
Maiorino, Giancarlo Giancarlo Maiorino is Professor of Comparative Lit... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia