• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

The Comprehensive School Experiment Revisited: Evidence from Western Europe: 2nd, Enlarged and Updated Edition » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

The Comprehensive School Experiment Revisited: Evidence from Western Europe: 2nd, Enlarged and Updated Edition

ISBN-13: 9783631332979 / Angielski / Miękka / 1999 / 216 str.

Achim Leschinsky;Karl Ulrich Mayer
The Comprehensive School Experiment Revisited: Evidence from Western Europe: 2nd, Enlarged and Updated Edition Schriewer, Jürgen 9783631332979 Peter Lang GmbH - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

The Comprehensive School Experiment Revisited: Evidence from Western Europe: 2nd, Enlarged and Updated Edition

ISBN-13: 9783631332979 / Angielski / Miękka / 1999 / 216 str.

Achim Leschinsky;Karl Ulrich Mayer
cena 243,54
(netto: 231,94 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 241,66
Termin realizacji zamówienia:
ok. 10-14 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

Comprehensive schooling and associated policies striving for a greater equality of educational opportunity have been at the centre of debate in many Western countries, since the 1950s. In this volume, the educational and social outcomes of several decades of comprehensive school reform in Sweden, Great Britain, France and the Federal Republic of Germany are examined by recognized social scientists from each of the countries concerned. Particular attention is given to the issue of social selectivity.
The contributions, originally prepared for an international symposium organized by the Max Planck Institute for Human Development and Education in Berlin, are all based on original research. They have been thoroughly revised and updated, and, in some cases, even completely rewritten. This new edition represents the most recent state of research on the topic.

Kategorie:
Nauka, Pedagogika i oświata
Kategorie BISAC:
Education > History
Education > Schools - Levels - Secondary
Education > Educational Policy & Reform
Wydawca:
Peter Lang GmbH
Język:
Angielski
ISBN-13:
9783631332979
Rok wydania:
1999
Wydanie:
Enl and Updated
Numer serii:
000034009
Ilość stron:
216
Waga:
0.30 kg
Wymiary:
14.9 x 20.9 x 1.3
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01

Contents: Achim Leschinsky/Karl Ulrich Mayer: Comprehensive Schools and Inequality of Opportunity in the Federal Republic of Germany - Antoine Prost: Schooling and Social Stratification: Paradoxes of the Reform of the Middle School in 20th-Century France - Marie Duru-Bellat/Alain Mingat: How Do French Junior Secondary Schools Operate? Academic Achievement, Grading, and Streaming of Students - Some Changes in the Policy and Research Agenda on French Comprehensive School between the 80s and the 90s - Anthony Heath/Sheila Jacobs: Comprehensive Reform in Britain - John Gray: The Fate of Comprehensive Reforms in England during the 1990s - Jan O. Jonsson: Dismantling the Class Society through Educational Reform? The Success and Failure of Swedish School Politics - Urban Dahllöf: Changes Within the Swedish School System and Their Effects.

The Editors: Achim Leschinsky is Professor of Education at Humboldt University, Berlin. His main areas of research include the theory of schooling and the social history of education.
Karl Ulrich Mayer is Honorary Professor of Sociology at Freie Universität, Berlin, and one of the Directors of the Max Planck Institute for Human Development and Education. His main areas of interest include issues of social inequality and life-course research.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia