• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

The Classification of Quadrilaterals: A Study in Definition (PB) » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

The Classification of Quadrilaterals: A Study in Definition (PB)

ISBN-13: 9781593116941 / Angielski / Miękka / 2007 / 124 str.

Zalman Usiskin; Zalman Usiskin
The Classification of Quadrilaterals: A Study in Definition (PB) Usiskin, Zalman 9781593116941 Information Age Publishing - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

The Classification of Quadrilaterals: A Study in Definition (PB)

ISBN-13: 9781593116941 / Angielski / Miękka / 2007 / 124 str.

Zalman Usiskin; Zalman Usiskin
cena 179,71 zł
(netto: 171,15 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 177,87 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

A volume in Research in Mathematics Education Series Editor Barbara J. Dougherty, University of Mississippi This monograph reports on an analysis of a small part of the mathematics curriculum, the definitions given to quadrilaterals. This kind of research, which we call micro-curricular analysis, is often undertaken by those who create curriculum, but it is not usually done systematically and it is rarely published. Many terms in mathematics education can be found to have different definitions in mathematics books. Among these are "natural number," "parallel lines" and "congruent triangles," "trapezoid" and "isosceles trapezoid," the formal definitions of the trigonometric functions and absolute value, and implicit definitions of the arithmetic operations addition, subtraction, multiplication, and division. Yet many teachers and students do not realize there is a choice of definitions for mathematical terms. And even those who realize there is a choice may not know who decides which definition of any mathematical term is better, and under what criteria. Finally, rarely are the mathematical implications of various choices discussed. As a result, many students misuse and otherwise do not understand the role of definition in mathematics. We have chosen in this monograph to examine a bit of mathematics for its definitions: the quadrilaterals. We do so because there is some disagreement in the definitions and, consequently, in the ways in which quadrilaterals are classified and relate to each other. The issues underlying these differences have engaged students, teachers, mathematics educators, and mathematicians. There have been several articles and a number of essays on the definitions and classification of quadrilaterals. But primarily we chose this specific area of definition in mathematics because it demonstrates how broad mathematical issues revolving around definitions become reflected in curricular materials. While we were undertaking this research, we found that the area of quadrilaterals supplied grist for broader and richer discussions than we had first anticipated. The intended audience includes curriculum developers, researchers, teachers, teacher trainers, and anyone interested in language and its use.

Kategorie:
Nauka, Matematyka
Kategorie BISAC:
Mathematics > Geometria
Mathematics > Research
Education > Research
Wydawca:
Information Age Publishing
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781593116941
Rok wydania:
2007
Ilość stron:
124
Waga:
0.18 kg
Wymiary:
23.39 x 15.6 x 0.66
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia