• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

The Branding of the American Mind: How Universities Capture, Manage, and Monetize Intellectual Property and Why It Matters » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

The Branding of the American Mind: How Universities Capture, Manage, and Monetize Intellectual Property and Why It Matters

ISBN-13: 9781421420806 / Angielski / Twarda / 2016 / 392 str.

Jacob H. Rooksby
The Branding of the American Mind: How Universities Capture, Manage, and Monetize Intellectual Property and Why It Matters Jacob H. Rooksby 9781421420806 Johns Hopkins University Press - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

The Branding of the American Mind: How Universities Capture, Manage, and Monetize Intellectual Property and Why It Matters

ISBN-13: 9781421420806 / Angielski / Twarda / 2016 / 392 str.

Jacob H. Rooksby
cena 130,94
(netto: 124,70 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 129,86
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

Universities generate an enormous amount of intellectual property, including copyrights, trademarks, patents, Internet domain names, and even trade secrets. Until recently, universities often ceded ownership of this property to the faculty member or student who created or discovered it in the course of their research. Increasingly, though, universities have become protective of this property, claiming it for their own use and licensing it as a revenue source instead of allowing it to remain in the public sphere. Many universities now behave like private corporations, suing to protect trademarked sports logos, patents, and name brands.Yet how can private rights accumulation and enforcement further the public interest in higher education? What is to be gained and lost as institutions become more guarded and contentious in their orientation toward intellectual property? In this pioneering book, law professor Jacob H. Rooksby uses a mixture of qualitative, quantitative, and legal research methods to grapple with those central questions, exposing and critiquing the industry's unquestioned and growing embrace of intellectual property from the perspective of research in law, higher education, and the social sciences.While knowledge creation and dissemination have a long history in higher education, using intellectual property as a vehicle for rights staking and enforcement is a relatively new and, as Rooksby argues, dangerous phenomenon for the sector. The Branding of the American Mind points to higher education's love affair with intellectual property itself, in all its dimensions, including newer forms that are less tied to scholarly output. The result is an unwelcome assault on the public's interest in higher education. Presuming no background knowledge of intellectual property, and ending with a call to action, The Branding of the American Mind explores applicable laws, legal regimes, and precedent in plain English, making the book appealing to anyone concerned for the future of higher education.

Kategorie:
Nauka, Pedagogika i oświata
Kategorie BISAC:
Education > Schools - Levels - Higher
Political Science > American Government - General
Law > Intellectual Property - General
Wydawca:
Johns Hopkins University Press
Seria wydawnicza:
Critical University Studies
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781421420806
Rok wydania:
2016
Numer serii:
000798488
Ilość stron:
392
Waga:
0.45 kg
Wymiary:
20.32 x 13.46 x 2.79
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia