• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

The Big Vote: Gender, Consumer Culture, and the Politics of Exclusion, 1890s-1920s » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946600]
• Literatura piękna
 [1856966]

  więcej...
• Turystyka
 [72221]
• Informatyka
 [151456]
• Komiksy
 [35826]
• Encyklopedie
 [23190]
• Dziecięca
 [619653]
• Hobby
 [140543]
• AudioBooki
 [1577]
• Literatura faktu
 [228355]
• Muzyka CD
 [410]
• Słowniki
 [2874]
• Inne
 [445822]
• Kalendarze
 [1744]
• Podręczniki
 [167141]
• Poradniki
 [482898]
• Religia
 [510455]
• Czasopisma
 [526]
• Sport
 [61590]
• Sztuka
 [243598]
• CD, DVD, Video
 [3423]
• Technologie
 [219201]
• Zdrowie
 [101638]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2473]
• Puzzle, gry
 [3898]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8170]
Kategorie szczegółowe BISAC

The Big Vote: Gender, Consumer Culture, and the Politics of Exclusion, 1890s-1920s

ISBN-13: 9780801886379 / Angielski / Miękka / 2007 / 280 str.

Liette Gidlow
The Big Vote: Gender, Consumer Culture, and the Politics of Exclusion, 1890s-1920s Gidlow, Liette 9780801886379 Johns Hopkins University Press - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

The Big Vote: Gender, Consumer Culture, and the Politics of Exclusion, 1890s-1920s

ISBN-13: 9780801886379 / Angielski / Miękka / 2007 / 280 str.

Liette Gidlow
cena 123,23 zł
(netto: 117,36 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 122,22 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

Low voter turnout is a serious problem in American politics today, but it is not a new one. Its roots lay in the 1920s when, for the first time in nearly a century, a majority of eligible Americans did not bother to cast ballots in a presidential election. Stunned by this civic failure so soon after a world war to -make the world safe for democracy, - reforming women and business men launched massive campaigns to -Get Out the Vote.- By 1928, they had enlisted the enthusiastic support of more than a thousand groups in Forty-six states. In The Big Vote, historian Liette Gidlow shows that the Get-Out-the-Vote campaigns--overlooked by historians until now--were in fact part of an important transformation of political culture in the early twentieth century. Weakened political parties, ascendant consumer culture, labor unrest, Jim Crow, widespread anti-immigration sentiment, and the new woman suffrage all raised serious questions about the meanings of good citizenship. Gidlow recasts our understandings of the significance of the woman suffrage amendment and shows that it was important not only because it enfranchised women but because it also ushered in a new era of near-universal suffrage. Faced with the apparent equality of citizens before the ballot box, middle-class and elite whites in the Get-Out-the-Vote campaigns and elsewhere advanced a searing critique of the ways that workers, ethnics, and sometimes women behaved as citizens. Through techniques ranging from civic education to modern advertising, they worked in the realm of culture to undo the equality that constitutional amendments had seemed to achieve. Through their efforts, by the late 1920s, -civic- had become practically synonymous with -middle class- and -white.- Richly documented with primary sources from political parties and civic groups, popular and ethnic periodicals, and electoral returns, The Big Vote looks closely at the national Get-Out-the-Vote campaigns and at the internal dynamics of campaigns in the case-study cities of New York, New York, Grand Rapids, Michigan, and Birmingham, Alabama. In the end, the Get-Out-the Vote campaigns shed light not only on the problem of voter turnout in the 1920s, but on some of the problems that hamper the practice of full democracy even today.

Kategorie:
Nauka, Polityka
Kategorie BISAC:
Political Science > American Government - General
Political Science > Political Process - Campaigns & Elections
History > United States - 20th Century
Wydawca:
Johns Hopkins University Press
Seria wydawnicza:
Reconfiguring American Political History (Paperback)
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780801886379
Rok wydania:
2007
Wydanie:
Revised
Numer serii:
000205820
Ilość stron:
280
Waga:
0.41 kg
Wymiary:
22.86 x 15.24 x 1.63
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Gidlow, Liette Liette Gidlow is an associate professor of history... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia