• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

The Autonomy Paradox: Teachers' Perceptions of Self-Governance Across Europe » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2950560]
• Literatura piękna
 [1849509]

  więcej...
• Turystyka
 [71097]
• Informatyka
 [151150]
• Komiksy
 [35848]
• Encyklopedie
 [23178]
• Dziecięca
 [617388]
• Hobby
 [139064]
• AudioBooki
 [1657]
• Literatura faktu
 [228597]
• Muzyka CD
 [383]
• Słowniki
 [2855]
• Inne
 [445295]
• Kalendarze
 [1464]
• Podręczniki
 [167547]
• Poradniki
 [480102]
• Religia
 [510749]
• Czasopisma
 [516]
• Sport
 [61293]
• Sztuka
 [243352]
• CD, DVD, Video
 [3414]
• Technologie
 [219456]
• Zdrowie
 [101002]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2311]
• Puzzle, gry
 [3459]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8079]
Kategorie szczegółowe BISAC

The Autonomy Paradox: Teachers' Perceptions of Self-Governance Across Europe

ISBN-13: 9783030656010 / Angielski / Twarda / 2021 / 178 str.

Wieland Wermke; Maija Salokangas
The Autonomy Paradox: Teachers' Perceptions of Self-Governance Across Europe Wieland Wermke Maija Salokangas 9783030656010 Springer - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

The Autonomy Paradox: Teachers' Perceptions of Self-Governance Across Europe

ISBN-13: 9783030656010 / Angielski / Twarda / 2021 / 178 str.

Wieland Wermke; Maija Salokangas
cena 401,58
(netto: 382,46 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 385,52
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!
inne wydania
Kategorie:
Podręczniki
Kategorie BISAC:
Education > Professional Development
Education > Comparative
Social Science > Socjologia
Wydawca:
Springer
Język:
Angielski
ISBN-13:
9783030656010
Rok wydania:
2021
Wydanie:
2021
Ilość stron:
178
Waga:
0.45 kg
Wymiary:
23.39 x 15.6 x 1.27
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane

Chapter 1. Magic Potion.- Chapter 2. Unpacking Teacher Autonomy Theoretically.- Chapter 3. Context Matters.- Chapter 4. Investigating Autonomy Empirically.- Chapter 5. Teacher Autonomy Compared.- Chapter 6. Theorizing Teacher Autonomy from a Comparative Perspective.

Wieland Wermke is Associate Professor of education and works currently at Stockholm University, Department of Special Education, Sweden. Wieland’s research has its interest in comparative education with a special focus on teacher professionalism. Together with various colleagues, he has mostly investigated teachers in Germany, Sweden, Finland, Norway and England. Together with Maija Salokangas, he has conducted a comparative study on teachers’ perceived autonomy in four European countries, which is the foundation for this book. Wieland has also written a handbook (in Swedish) and articles on comparative education methodology. 

Maija Salokangas is Associate Professor in the Department of Education, Maynooth University, Ireland. Her research explores the interplay between education policy and practice, with a focus on agency and autonomy. Recently, she has explored teachers’ work in a number of countries including Ireland, Finland, Sweden, Germany and England. Maija’s earlier publications, including her previous book Inside the Autonomous School: Making Sense of the Global Educational Trend (2017) critique the international school autonomy movement.  


What do we mean when we speak about teacher autonomy? How free are teachers to go about their work?  

To answer these complex questions the authors asked thousands of teachers in four national contexts: in Finland, Ireland, Germany and Sweden, what they think autonomy looks like. The resulting book examines teacher autonomy theoretically and empirically, comparing teachers’ perceptions of their professional autonomy. Utilizing a mixed method approach the authors combine data from a large-scale questionnaire study, teacher interviews, lesson and meeting observations, and workshops that brought together teachers from the four participating countries. All this engagement with teachers revealed that simply increasing their professional autonomy might not lead to desired outcomes. This is because, from a teachers’ point of view, increased decision-making capacity brings further complexity and risk to their work, and it may instead lead to anxiety, self-restriction, and the eventual rejection of autonomy. These surprising conclusions challenge the increasingly orthodox view that increased autonomy is a desirable end in itself. This is what the authors call the autonomy paradox.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia