• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

The Assumption of Agency Theory: A Realist Theory of the Production of Agency » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

The Assumption of Agency Theory: A Realist Theory of the Production of Agency

ISBN-13: 9780415782111 / Angielski / Twarda / 2011 / 170 str.

Kate Forbes-Pitt;¬Abar;¬Abar
The Assumption of Agency Theory: A Realist Theory of the Production of Agency Forbes-Pitt, Kate 9780415782111 Taylor and Francis - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

The Assumption of Agency Theory: A Realist Theory of the Production of Agency

ISBN-13: 9780415782111 / Angielski / Twarda / 2011 / 170 str.

Kate Forbes-Pitt;¬Abar;¬Abar
cena 727,18
(netto: 692,55 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 705,23
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!
inne wydania

The Assumption of Agency Theory revisits the Turing Test and examines what Turing's assessor knew. It asks important questions about how machines vis a vis humans have been characterized since Turing, and seeks to reverse the trend of looking closely at the machine by asking what humans know in interaction and how they know it. Building upon existing theories of philosophy of mind, this book shows not how humans operate theoretically, but how they use every day human skill to overcome knowledge barriers and understand each other through knowing themselves. Only once human interaction has been theorized in this way are machines able to be placed within it; when it is easier to understand what humans believe them to be. This book characterizes a non-human agent that shows itself in interaction but is distinct from human agency: an agent acting with us in our ongoing reproduction and transformation of structure. Turing predicted that at the end of the twentieth century, we would refer to thinking machines 'without fear of contradiction'. The Assumption of Agency Theory shows how and why, even if we don't say it, we deal with machines every day as if they are thinking, acting agents.

Kategorie:
Nauka, Filozofia
Kategorie BISAC:
Philosophy > Movements - Humanism
Social Science > Socjologia
Wydawca:
Taylor and Francis
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780415782111
Rok wydania:
2011
Ilość stron:
170
Waga:
0.43 kg
Wymiary:
23.39 x 15.6 x 1.27
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane

'...succeeds in producing a firm argument that leads towards a step that is long overdue: to incorporate the presence of intelligent, ‘behaving’ machines directly into theories of the social (and human) sciences.'
-Kathrine Elizabeth Anker in the Journal of Critical Realism, vol 11 no 4

Introduction  Chapter 1: Philosophical Assumptions  Section 1: Self-knowledge and the Assumption of Agency  Chapter 2: Problem of Other Minds: the importance of first-order concepts  Chapter 3: What it Means to be Minded: intentionality  Chapter 4: Reasons and Causes  Chapter 5: Preliminary Statements About Agency  Section 2: Interaction, Maintenance of Agency and the Unexplained Act  Chapter 6: The Ego Agent and Structure  Chapter 7: Maintenance of Agency: first order concepts through interaction  Chapter 8: Satisfying the Conditions of Agency: using the action-mind chain  Chapter 9: The Unexplained Act: arriving at the evinced agent  Section 3: Technology as Agent  Chapter 10: Technology as Evinced Agent: disappearing the machine  Chapter 11: Disappearing the Machine into the Ego Agent: 3D interaction and its implications for agency and reality  Conclusion

Kate Forbes-Pitt left a career in IT to read Sociology at the London School of Economics before earning her PhD in Philosophy of Social Science at Lancaster University. Kate currently holds a post-doctoral position at the École Polytechnique Fédérale de Lausanne, pursuing a philosophy of virtual worlds.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia