• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

The Anxiety of Obsolescence: The American Novel in the Age of Television » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2950560]
• Literatura piękna
 [1849509]

  więcej...
• Turystyka
 [71097]
• Informatyka
 [151150]
• Komiksy
 [35848]
• Encyklopedie
 [23178]
• Dziecięca
 [617388]
• Hobby
 [139064]
• AudioBooki
 [1657]
• Literatura faktu
 [228597]
• Muzyka CD
 [383]
• Słowniki
 [2855]
• Inne
 [445295]
• Kalendarze
 [1464]
• Podręczniki
 [167547]
• Poradniki
 [480102]
• Religia
 [510749]
• Czasopisma
 [516]
• Sport
 [61293]
• Sztuka
 [243352]
• CD, DVD, Video
 [3414]
• Technologie
 [219456]
• Zdrowie
 [101002]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2311]
• Puzzle, gry
 [3459]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8079]
Kategorie szczegółowe BISAC

The Anxiety of Obsolescence: The American Novel in the Age of Television

ISBN-13: 9780826515209 / Angielski / Miękka / 2006 / 288 str.

Kathleen Fitzpatrick
The Anxiety of Obsolescence: The American Novel in the Age of Television Fitzpatrick, Kathleen 9780826515209 Vanderbilt University Press - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

The Anxiety of Obsolescence: The American Novel in the Age of Television

ISBN-13: 9780826515209 / Angielski / Miękka / 2006 / 288 str.

Kathleen Fitzpatrick
cena 218,89
(netto: 208,47 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 182,87
Termin realizacji zamówienia:
ok. 16-18 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!
inne wydania

It almost goes without saying that the rise in popularity of television has killed the audience for -serious- literature. This is such a given that reading Fitzpatrick's challenge to this notion can be very disconcerting, as she traces the ways in which a small cadre of writers of -serious- literature--DeLillo, Pynchon, and Franzen, for instance--have propagated this myth in order to set themselves up as the last bastions of good writing. Fitzpatrick first explores whether serious literature was ever as all-pervasive as critics of the television culture claim and then asks the obvious question: what, or who, exactly, are these guys defending good writing against?Fitzpatrick examines the ways in which the anxiety about the supposed death of the novel is built on a myth of the novel's past ubiquity and its present displacement by television. She explores the ways in which this myth plays out in and around contemporary fiction and how it serves as a kind of unacknowledged discourse about race, class, and gender. The declaration constructs a minority status for the -white male author- who needs protecting from television's largely female and increasingly non-white audience. The novel, then, is transformed from a primary means of communication into an ancient, almost forgotten, and thus, treasured form reserved for the well-educated and well-to-do, and the men who practice it are exalted as the practitioners of an almost lost art.Such positioning serves to further marginalize women writers and writers of color because it makes the novel, by definition, the preserve of the poor endangered white man. If the novel is only a product of a small group of white men, how can the contributions of women and writers of color be recognized? Instead, this positioning abandons women and people of color to television as a creative outlet, and in return, cedes television to them. Fitzpatrick argues that there's a level of unrecognized patronization in assuming that television serves no purpose but to provide dumb entertainment to bored women and others too stupid to understand novels. And, instead, she demonstrates the real positive effects of a televisual culture.

Kategorie:
Nauka, Literaturoznawstwo
Kategorie BISAC:
Literary Criticism > American - General
Social Science > Media Studies
Literary Criticism > Books & Reading
Wydawca:
Vanderbilt University Press
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780826515209
Rok wydania:
2006
Ilość stron:
288
Waga:
0.41 kg
Wymiary:
23.47 x 15.65 x 1.75
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Fitzpatrick, Kathleen "Kathleen Fitzpatrick " is Professor of Media Stud... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia