• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

The Adman in the Parlor: Magazines and the Gendering of Consumer Culture, 1880s to 1910s » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946600]
• Literatura piękna
 [1856966]

  więcej...
• Turystyka
 [72221]
• Informatyka
 [151456]
• Komiksy
 [35826]
• Encyklopedie
 [23190]
• Dziecięca
 [619653]
• Hobby
 [140543]
• AudioBooki
 [1577]
• Literatura faktu
 [228355]
• Muzyka CD
 [410]
• Słowniki
 [2874]
• Inne
 [445822]
• Kalendarze
 [1744]
• Podręczniki
 [167141]
• Poradniki
 [482898]
• Religia
 [510455]
• Czasopisma
 [526]
• Sport
 [61590]
• Sztuka
 [243598]
• CD, DVD, Video
 [3423]
• Technologie
 [219201]
• Zdrowie
 [101638]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2473]
• Puzzle, gry
 [3898]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8170]
Kategorie szczegółowe BISAC

The Adman in the Parlor: Magazines and the Gendering of Consumer Culture, 1880s to 1910s

ISBN-13: 9780195108224 / Angielski / Miękka / 1996 / 240 str.

Ellen Gruber Garvey
The Adman in the Parlor: Magazines and the Gendering of Consumer Culture, 1880s to 1910s Garvey, Ellen Gruber 9780195108224 Oxford University Press - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

The Adman in the Parlor: Magazines and the Gendering of Consumer Culture, 1880s to 1910s

ISBN-13: 9780195108224 / Angielski / Miękka / 1996 / 240 str.

Ellen Gruber Garvey
cena 179,19 zł
(netto: 170,66 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 172,99 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

How did advertising come to seem natural and ordinary to magazine readers by the end of the nineteenth century? The Adman in the Parlor explores readers' interactions with advertising during a period when not only consumption but advertising itself became established as a pleasure. Garvey argues that readers' participation in advertising, rather than top-down dictation by advertisers, made advertizing a central part of American culture. Garvey's analysis interweaves such texts and artifacts as advertising trade journals, magazines addressed to elite, middle class, and poorer readerships, scrapbooks, medical articles, paper dolls, chromolithographed trade cards, and contest rules. She tracks new forms of fictional realism that contained brand name references, courtship stories, and other fictional forms.

As magazines became dependant on advertising rather than sales for their revenues, women's magazines led the way in making consumers of readers through the interplay of fiction, editorials, and advertising. General magazines, too, saw little conflict between these different interests. Instead, advertising and fiction came to act on one another in complex, unexpected ways. Magazine stories illustrated the multiple desires and social meanings embodied in the purchase of a product. Garvey takes the bicycle as a case study, and tracks how magazines mediated among competing medical, commercial, and feminist discourses to produce an alluring and unthreatening model of women bicycling in their stories.

Advertising formed the national vocabulary. At once invisible, familiar, and intrusive, advertising both shaped fiction of the period and was shaped by it. The Adman in the Parlor unearths the lively conversations among writers and advertisers about the new prevalence of advertising for mass-produced, nationally distributed products.

Kategorie:
Nauka, Socjologia i społeczeństwo
Kategorie BISAC:
Social Science > Gender Studies
Literary Criticism > American - General
Social Science > Popular Culture
Wydawca:
Oxford University Press
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780195108224
Rok wydania:
1996
Ilość stron:
240
Waga:
0.37 kg
Wymiary:
23.04 x 15.47 x 1.27
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01

"A rich and innovative study that will be of interest to anyone concerned with late nineteenth and early twentieth century American culture....Garvey offers a fresh and illuminating reading of American magazines at the turn of the century and uses this reading to examine a number of related literary and cultural concerns."—Susan Williams, Ohio State University

Ellen Gruber Garvey's involvement with periodicals began in her four years at Liberation News Service. She has taught American Studies and is now Assistant Professor of English at Jersey City State College.

Garvey, Ellen Gruber Ellen Gruber Garvey's involvement with periodicals... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia