• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Teacher Ethics and Teaching Quality in Scandinavian Schools » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946600]
• Literatura piękna
 [1856966]

  więcej...
• Turystyka
 [72221]
• Informatyka
 [151456]
• Komiksy
 [35826]
• Encyklopedie
 [23190]
• Dziecięca
 [619653]
• Hobby
 [140543]
• AudioBooki
 [1577]
• Literatura faktu
 [228355]
• Muzyka CD
 [410]
• Słowniki
 [2874]
• Inne
 [445822]
• Kalendarze
 [1744]
• Podręczniki
 [167141]
• Poradniki
 [482898]
• Religia
 [510455]
• Czasopisma
 [526]
• Sport
 [61590]
• Sztuka
 [243598]
• CD, DVD, Video
 [3423]
• Technologie
 [219201]
• Zdrowie
 [101638]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2473]
• Puzzle, gry
 [3898]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8170]
Kategorie szczegółowe BISAC

Teacher Ethics and Teaching Quality in Scandinavian Schools

ISBN-13: 9781032509303 / Twarda / 2024 / 256 str.

Teacher Ethics and Teaching Quality in Scandinavian Schools  9781032509303 Taylor & Francis Ltd - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Teacher Ethics and Teaching Quality in Scandinavian Schools

ISBN-13: 9781032509303 / Twarda / 2024 / 256 str.

cena 707,28 zł
(netto: 673,60 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 654,86 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

This edited volume explores the idea that educational success in Scandinavian countries can be attributed to the inherent connectedness of teacher ethics and teaching quality, providing inspiration to teachers and school systems outside Scandinavia.

Kategorie:
Nauka, Psychologia
Kategorie BISAC:
Education > Schools - Levels - Secondary
Education > Educational Policy & Reform
Education > Professional Development
Wydawca:
Taylor & Francis Ltd
Seria wydawnicza:
Routledge Research in Teacher Education
ISBN-13:
9781032509303
Rok wydania:
2024
Ilość stron:
256
Wymiary:
23.4 x 15.6
Oprawa:
Twarda
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane

1. Introduction. A Scandinavian Perspective on Teacher and Teaching Quality and Teacher Ethics.

Part 1: Society

2. Redefining teacher quality in the context of increased accountability in Norway: Professional ethics ‘as practiced’.

3. Growing external influence on teacher thinking and practice: policies, governances, and discourses.

4. Teacher qualities that make teachers stay in the profession: Addressing teacher shortage in Nordic countries with ethics of care.

5. Teacher professional ethics, teaching and Quality in Context: A Commentary.

Part 2: School

6. Teachers' ethic of play care.

7. Epochal key questions for the reformed Danish teacher education.

8. Combining a safe psychosocial environment and professionalism – Norwegian teachers’ responsibility and accountability in enacting the Education Act.

9. Ethical and Moral Perspectives in Leading Schools.

10. Why does a teacher remain at a high-risk school? Reflections on ethics and teaching quality in a culturally diverse and socioeconomically disadvantaged school in Denmark.

11. Ethical issues in free play, teacher training, education law, school leadership and staff turnover: A commentary.

Part 3: Classroom

12. The teacher’s primary responsibility is the uniqueness of every child. The radically learner-sensitive pedagogy of Anna Sethne.

13. Teaching with tolerance. Students’ surprisingly positive participation in an out-of-school learning environment.

14. Enacting Professional Responsibility in Literacy Coaching – A Sociomaterial Perspective.

15. Educational Ethics to support good teaching amongst dilemmas of diversity: A commentary.

16. Afterword: Teacher Ethics and Teaching Quality in Scandinavian Schools: New Reflections, Future Challenges, and Global Impacts.

Lars Emmerik Damgaard Knudsen is Associate Professor in Curriculum Research, Danish School of Education, Faculty of Arts, Aarhus University, Denmark.

Merete Wiberg is Associate Professor in Philosophy of Education, Danish School of Education, Faculty of Arts, Aarhus University, Denmark.

Karen Bjerg Petersen is Associate Professor Emerita in General Education, Danish School of Education, Faculty of Arts, Aarhus University, Denmark.

Lisbeth Haastrup is Associate Professor in Curriculum Research, Danish School of Education, Faculty of Arts, Aarhus University, Denmark.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia