• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Taking the High Road: A Metropolitan Agenda for Transportation Reform » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2950560]
• Literatura piękna
 [1849509]

  więcej...
• Turystyka
 [71097]
• Informatyka
 [151150]
• Komiksy
 [35848]
• Encyklopedie
 [23178]
• Dziecięca
 [617388]
• Hobby
 [139064]
• AudioBooki
 [1657]
• Literatura faktu
 [228597]
• Muzyka CD
 [383]
• Słowniki
 [2855]
• Inne
 [445295]
• Kalendarze
 [1464]
• Podręczniki
 [167547]
• Poradniki
 [480102]
• Religia
 [510749]
• Czasopisma
 [516]
• Sport
 [61293]
• Sztuka
 [243352]
• CD, DVD, Video
 [3414]
• Technologie
 [219456]
• Zdrowie
 [101002]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2311]
• Puzzle, gry
 [3459]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8079]
Kategorie szczegółowe BISAC

Taking the High Road: A Metropolitan Agenda for Transportation Reform

ISBN-13: 9780815748274 / Angielski / Miękka / 2005 / 344 str.

Bruce Katz; Robert Puentes
Taking the High Road: A Metropolitan Agenda for Transportation Reform Katz, Bruce 9780815748274 Brookings Institution Press - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Taking the High Road: A Metropolitan Agenda for Transportation Reform

ISBN-13: 9780815748274 / Angielski / Miękka / 2005 / 344 str.

Bruce Katz; Robert Puentes
cena 97,10
(netto: 92,48 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 96,51
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!

Since the early 1990s, federal transportation laws have slowly started to level the playing field between highway and alternative transportation strategies, as well as between older and newer communities. The Intermodal Surface Transportation Efficiency Act of 1991 and the Transportation Equity Act for the 21st Century made substantial changes in transportation practices. These laws devolved greater responsibility for planning and implementation to urban development organizations and introduced more flexibility in the spending of federal highway and transit funds. They also created a series of special programs to carry out important national objectives, and they tightened the linkages between transportation spending and issues such as metropolitan air quality. Taking the High Road examines the most pressing transportation challenges facing American cities, suburbs, and metropolitan areas. The authors focus on the central issues in the ongoing debate and deliberations about the nation's transportation policy. They go beyond the federal debate, however, to lay out an agenda for reform that responds directly to those responsible for putting these policies into practiceleaders at the state, metropolitan, and local levels. This book presents public officials with options for reform. Hoping to build upon the progress and momentum of earlier transportation laws, it ensures a better understanding of the problems and provides policymakers, journalists, and the public with a comprehensive guide to the numerous issues that must be addressed. Topics include A wide-ranging policy framework that addresses the reauthorization debate An examination of transportation finance and how it affects cities and suburbs An analysis of metropolitan decisionmaking in transportation The challenges of transportation access for working families and the elderly The problems of increasing traffic congestion and the lack of adequate alternatives Contributors include Scott Bernstein (Center for Neighborhood Technology), Edward Biemborn (University of Wisconsin), Evelyn Blumenberg (UCLA), John Brennan (Cleveland State University), Anthony Downs (Brookings), Billie K. Geyer (Cleveland State), Edward W. Hill (Cleveland State), Arnold Howitt (Harvard University), Kevin E. O'Brien (Cleveland State), Ryan Prince (Brookings), Claudette Robey (Cleveland State), Sandra Rosenbloom (University of Arizona), Thomas Sanchez (Virginia Tech), Martin Wachs (University of California, Berkeley), and Margy Waller (Brookings)."

Kategorie:
Nauka, Polityka
Kategorie BISAC:
Political Science > Public Policy - City Planning & Urban Development
Business & Economics > Finanse publiczne
Political Science > American Government - General
Wydawca:
Brookings Institution Press
Seria wydawnicza:
James A. Johnson Metro
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780815748274
Rok wydania:
2005
Numer serii:
000296841
Ilość stron:
344
Waga:
0.45 kg
Wymiary:
22.3 x 15.44 x 2.29
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Katz, Bruce Bruce Katz is Vice President of the Brookings Inst... więcej >
Puentes, Robert Robert Puentes is a fellow in the Metropolitan Pol... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia