• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Tabloid Culture: Trash Taste, Popular Power, and the Transformation of American Television » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Tabloid Culture: Trash Taste, Popular Power, and the Transformation of American Television

ISBN-13: 9780822325697 / Angielski / Miękka / 2000 / 336 str.

Kevin Glynn
Tabloid Culture: Trash Taste, Popular Power, and the Transformation of American Television Glynn, Kevin 9780822325697 Duke University Press - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Tabloid Culture: Trash Taste, Popular Power, and the Transformation of American Television

ISBN-13: 9780822325697 / Angielski / Miękka / 2000 / 336 str.

Kevin Glynn
cena 107,26 zł
(netto: 102,15 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 101,34 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

During the latter half of the 1980s and throughout the 1990s, television talk shows, infotainment news, and screaming supermarket headlines became ubiquitous in America as the "tabloidization" of the nation's media took hold. In "Tabloid Culture" Kevin Glynn draws on diverse theoretical sources and an unprecedented range of electronic and print media in order to analyze important aspects and key debates that have emerged around this phenomenon.
Glynn begins by situating these media shifts within the context of Reaganism, which gave rise to distinctive ideological currents in society and led the socially and economically disenfranchised to access new forms of information via the exploding television industry. He then tackles specific daytime talk shows and tabloid newscasts such as "Jerry Springer "and "A Current Affair, " reality-TV programs such as "Cops" and "America's Most Wanted," and two different supermarket tabloids' coverage of the O.J. Simpson case. "Tabloid Culture" is the first book to treat these diverse yet related media forms and events in tandem. Rejecting the elitist dismissal of sensationalist media, Glynn instead traces the cultural currents and countercurrents running through their forms and products. Locating both reactionary and oppositional meanings in these texts, he demonstrates how these particular media genres draw on and contribute to important cultural struggles over the meanings of race, sexuality, gender, class, "normality," "truth," and "reality." The study ends by discussing how the growing use of the Internet provides an entirely new realm in which such material can circulate, distort, inform, and flourish.
This innovative and provocative study of contemporary mainstream media culture in the United States will be valuable to those interested in both print and television media, the cultural-political influence of the Reagan era, and American culture in general.

Kategorie:
Sztuka
Kategorie BISAC:
Performing Arts > Television - History & Criticism
Social Science > Popular Culture
Wydawca:
Duke University Press
Seria wydawnicza:
Console-Ing Passions: Television and Cultural Power (Paperba
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780822325697
Rok wydania:
2000
Numer serii:
000307532
Ilość stron:
336
Waga:
0.50 kg
Wymiary:
23.47 x 15.37 x 2.31
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane
Glynn, Kevin A native New Yorker but a California transplant, K... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia