• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Systematic Evaluation: A Self-Instructional Guide to Theory and Practice » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Systematic Evaluation: A Self-Instructional Guide to Theory and Practice

ISBN-13: 9789401089951 / Angielski / Miękka / 2011 / 368 str.

D. L. Stufflebeam; Anthony J. Shinkfield
Systematic Evaluation: A Self-Instructional Guide to Theory and Practice Stufflebeam, D. L. 9789401089951 Springer - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Systematic Evaluation: A Self-Instructional Guide to Theory and Practice

ISBN-13: 9789401089951 / Angielski / Miękka / 2011 / 368 str.

D. L. Stufflebeam; Anthony J. Shinkfield
cena 201,72 zł
(netto: 192,11 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 192,74 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
Kategorie:
Podręczniki
Kategorie BISAC:
Gardening > General
Education > Evaluation & Assessment
Education > Testing & Measurement
Wydawca:
Springer
Seria wydawnicza:
Evaluation in Education and Human Services
Język:
Angielski
ISBN-13:
9789401089951
Rok wydania:
2011
Wydanie:
1985
Numer serii:
000053089
Ilość stron:
368
Waga:
0.49 kg
Wymiary:
22.86 x 15.24 x 1.93
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01

1 Introduction to Evaluation.- Objectives.- What Is Evaluation?.- Methods.- Standards.- History.- The Pre-Tylerian Period.- The Tylerian Age.- The Age of Innocence.- The Age of Realism.- The Age of Professionalism.- Roles in Evaluation Work.- Knowledge Test for Unit 1.- Application Exercise.- Questions Without Answers.- References.- 2 An Analysis of Alternative Approaches to Evaluation.- Objectives.- Alternative Conceptualizations of Evaluation.- Pseudoevaluation.- Covert Investigations.- Public-relations-Inspired Studies.- Quasievaluations.- Objectives-based Studies.- Experimentally Oriented Studies.- True Evaluations.- Decision-oriented Studies.- Client-centered Studies.- Policy Studies.- Consumer-oriented Studies.- Conclusion.- Knowledge Test for Unit 2.- Application Exercises.- Questions Without Answers.- References.- 3 Objectives-oriented Evaluation: The Tylerian Tradition.- Objectives.- The Intention of the Tylerian Approach.- Procedure for Evaluation Design.- Advantages of the Tylerian Approach.- Uses of the Tylerian Model.- Some Limitations of the Tylerian Approach.- Evaluation as a Terminal Process.- Technical Constraints.- Behaviors as the Ultimate Criterion.- Bias and Narrow Focus of Evaluation Components.- Metfessel and Michael: An Extension of the Tylerian Approach.- The Eight-Step Procedure for Evaluation.- The Appendix of Multiple Criterion Measures.- Knowledge Test for Unit 2.- Application Exercises.- Questions Without Answers.- References.- 4 Edward A. Suchman and the Scientific Approach to Evaluation.- Objectives.- Conceptual Aspects of Evaluation.- Purposes and Principles of Evaluation.- Values and the Evaluation Process.- Assumptions for Evaluation Studies.- Types of Evaluation.- Categories of Evaluation.- Methodological Aspects of Evaluation.- Evaluation versus Nonevaluation Research.- Methodological Approaches to Evaluation.- Variations in Evaluation Research Design.- Principles of Evaluation Research Design.- The Measurement of Effects.- Evaluation and Program Administration.- Evaluation and Administrative Science.- Administration of Evaluation Studies: Some Problem Areas.- Compromises to Meet Administrative Constraints.- Knowledge Test for Unit 4.- Questions Without Answers.- References.- 5 Cronbach’s Designing Evaluations: A Synopsis.- Objectives.- to the Issues.- Thoughtful Planning for Flexibility.- The Profitable Evaluation.- Conflicting Approaches to Evaluation.- Consensus in Design Elements.- Balance in Evaluation Design: Summary.- Cronbach’s Concepts of the Elements in an Evaluation Design: Uto.- Units, Treatments, and Observing Operations.- UTOS: The Domain of Investigation.- Definition of the Elements of uto and UTO.- *UTOS: The Domain of Application.- Identifying the Research Questions.- The Divergent Phase.- The Convergent Phase.- Planning for Communication.- The Utility of Findings.- Direct Communication.- Extrapolating from Findings.- The Promise of Evaluation.- Flexibility of Design.- Evaluations and Politics: Limitations.- Other Considerations.- Knowledge Test for Unit 5.- Application Exercises.- Questions Without Answers.- References.- 6 Stufflebeam’s Improvement-oriented Evaluation.- Objectives.- Some Personal History.- Development of the CIPP Model.- The PDK Study Committee’s Elaboration of CIPP Evaluation.- CIPP Compared to Other Recent Evaluation Proposals.- CIPP as a Strategy for Improving Systems.- An Overview of CIPP Categories.- Context Evaluation.- Input Evaluation.- Process Evaluation.- Product Evaluation.- Designing Evaluations.- Metaevaluation and Standards.- Conclusion.- Knowledge Test for Unit 6.- Application Exercises.- Questions Without Answers.- References.- 7 Stake’s Client-centered Approach to Evaluation.- Objectives.- The Countenance Statement of Evaluation.- Description.- Judgment.- Format for Data Collection.- Responsive Evaluation.- Responsive versus Preordinate Evaluation.- Substantive Structure of Responsive Evaluation.- General Observations.- Knowledge Test for Unit 7.- Application Exercises.- Questions Without Answers.- References.- 8 T.R. Owens, R.L. Wolf: An Adversary Approach to Evaluation.- Objectives.- Intention of the Adversary Model.- Adversary Proceedings in Their Legal Context.- Applicability to Educational Evaluation.- Practical Implementations.- Dimensions of the Adversary Proceedings.- One Form of the Adversary Approach: Wolf’s Judicial Model.- Rationale.- The Four Stages of the Judicial Model.- Pros and Cons of Adversary Evaluation.- The Argument For.- The Argument Against.- Knowledge Test for Unit 8.- Application Exercises.- Questions Without Answers.- References.- 9 Illuminative Evaluation: The Holistic Approach.- Objectives.- Traditional Evaluation: Seeds of Doubt.- Emphasis on Learning Processes for Measurement.- The Agricultural-Botany Paradigm.- MacDonald and the Holistic Approach.- Stake’s Concept of Evaluation as Portrayal.- Illuminative Evaluation: A Social-Anthropological Paradigm.- The Context of Educational Programs.- Organization and Methods of Illuminative Evaluation.- Salient Features of Illuminative Evaluation.- Reporting and Decision Making.- Who Receives a Report?.- Communication of the Spirit of the Program.- Diversity Among Reports.- Problems Associated with Illuminative Evaluation.- Stenhouse’s Reservations.- Experimental Bias.- Large-scale Studies.- Knowledge Test for Unit 9.- Application Exercises.- Questions Without Answers.- References.- 10 Michael Scrlven’s Consumer-Oriented Approach to Evaluation.- Objectives.- Evaluation Defined.- Critique of Other Persuasions.- Formative and Summative Evaluation.- Amateur versus Professional Evaluation.- Intrinsic and Payoff Evaluation.- Goal-free Evaluation.- Needs Assessment.- The Key Evaluation Checklist.- Metaevaluation.- Evaluation Ideologies.- The Separatist Ideology.- The Positivist Ideology.- The Managerial Ideology.- The Relativist Ideology.- Professionalization of Evaluation.- Knowledge Test for Unit 10.- Application Exercises.- Questions Without Answers.- References.- Indexes.

Shinkfield, Anthony J. Daniel L. Stufflebeam, Ph.D., is Distinguished Uni... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia