• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Statistical Misconceptions: Classic Edition » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Statistical Misconceptions: Classic Edition

ISBN-13: 9781138120075 / Angielski / Miękka / 2015 / 288 str.

Schuyler W. Huck
Statistical Misconceptions: Classic Edition Schuyler W. Huck 9781138120075 Routledge - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Statistical Misconceptions: Classic Edition

ISBN-13: 9781138120075 / Angielski / Miękka / 2015 / 288 str.

Schuyler W. Huck
cena 258,48
(netto: 246,17 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 246,78
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

This engaging book helps readers identify and then discard 52 misconceptions about data and statistical summaries. The focus is on major concepts contained in typical undergraduate and graduate courses in statistics, research methods, or quantitative analysis. Interactive Internet exercises that further promote undoing the misconceptions are found on the book's website. The author's accessible discussion of each misconception has five parts: The Misconception - a brief description of the misunderstanding Evidence that the Misconception Exists - examples and claimed prevalence Why the Misconception is Dangerous - consequence of having the misunderstanding Undoing the Misconception - how to think correctly about the concept Internet Assignment - an interactive activity to help readers gain a firm grasp of the statistical concept and overcome the misconception. The book's statistical misconceptions are grouped into 12 chapters that match the topics typically taught in introductory/intermediate courses. However, each of the 52 discussions is self-contained, thus allowing the misconceptions to be covered in any order without confusing the reader. Organized and presented in this manner, the book is an ideal supplement for any standard textbook. An ideal supplement for undergraduate and graduate courses in statistics, research methods, or quantitative analysis taught in psychology, education, business, nursing, medicine, and the social sciences. The book also appeals to independent researchers interested in undoing their statistical misconceptions.

Kategorie:
Nauka, Psychologia
Kategorie BISAC:
Psychology > Statistics
Psychology > Research & Methodology
Education > Statistics
Wydawca:
Routledge
Seria wydawnicza:
Psychology Press & Routledge Classic Editions
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781138120075
Rok wydania:
2015
Numer serii:
000771970
Ilość stron:
288
Waga:
0.47 kg
Wymiary:
22.61 x 14.99 x 2.03
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane

Introduction to the Classic Edition.  Part 1. Descriptive Statistics.  1.1. Measures of Central Tendency.  1.2. The Mean of Means.  1.3. The Mode’s Location.  1.4. The Standard Deviation.  Part 2. Distributional Shape.  2.1. The Shape of the Normal Curve.  2.2. Skewed Distributions and Measures of Central Tendency.  2.3. Standard Scores and Normality.  2.4. Rectangular Distributions and Kurtosis.  Part 3. Bivariate Correlation.  3.1. Correlation Coefficients.  3.2. Correlation and Causality.  3.3. The Effect of a Single Outlier on Pearson’s r.  3.4. Relationship Strength and r.  3.5. The Meaning of r = 0.  Part 4. Reliability and Validity.  4.1. Statistical Indices of Reliability and Validity.  4.2. Interrater Reliability.  4.3. Cronbach’s Alpha and Unidimensionality.  4.4. Range Restriction and Predictive Validity.  Part 5. Probability.  5.1. The Binomial Distribution and N.  5.2. A Random Walk With a Perfectly Fair Coin.  5.3. Two Goats and a Car.  5.4. Identical Birthdays.  5.5. The Sum of an Infinite Number of Numbers.  5.6.Being Diagnosed With a Rare Disease.  5.7. Risk Ratios and Odds Ratios.  Part 6. Sampling.  6.1.The Character of Random Samples.  6.2. Random Replacements When Sampling.  6.3 Precision and the Sampling Fraction.  6.4. Matched Samples.  6.5. Finite Versus Infinite Populations.  Part 7. Estimation.  7.1. Interpreting a Confidence Interval.  7.2. Overlapping Confidence Intervals.  7.3. The Mean ± the Standard Error.  7.4. Confidence Intervals and Replication.  Part 8. Hypothesis Testing.  8.1. Alpha and Type I Error Risk.  8.2. The Null Hypothesis.  8.3.Disproving Ho.  8.4. The Meaning of p.  8.5. Directionality and Tails.  8.6. The Relationship Between Alpha and Beta Errors.  Part 9. t-Tests Involving One or Two Means.  9.1.Correlated t-Tests.  9.2. The Difference Between Two Means If p < .00001.  9.3. The Robustness of a t-Test When n1 = n2.  Part 10. ANOVA and ANCOVA.  10.1. Pairwise Comparisons.  10.2. The Cause of a Significant Interaction.  10.3. Equal Covariate Means in ANCOVA.  Part 11. Practical Significance, Power, and Effect Size.  11.1. Statistical Significance Versus Practical Significance.  11.2. A Priori and Post Hoc Power.  11.3. Eta Squared and Partial Eta Squared. Part 12. Regression.  12.1. Comparing Two rs; Comparing Two bs.  12.2. R2.  12.3. Predictor Variables that Are Uncorrelated with Y.  12.4. Beta Weights.

Schuyler W. Huck is Distinguished Professor and Chancellor's Teaching Scholar at the University of Tennessee - Knoxville. A prolific author on improving statistical instruction and helping consumers decipher research reports, his publications have been cited in over 337 journals.

Huck, Schuyler W. University of Tennessee, Knoxville... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia