• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Sport, Culture and Advertising: Identities, Commodities and the Politics of Representation » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Sport, Culture and Advertising: Identities, Commodities and the Politics of Representation

ISBN-13: 9780415339926 / Angielski / Miękka / 2004 / 288 str.

Steven J. Jackson; David L. Andrews
Sport, Culture and Advertising: Identities, Commodities and the Politics of Representation Jackson, Steven J. 9780415339926 Routledge - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Sport, Culture and Advertising: Identities, Commodities and the Politics of Representation

ISBN-13: 9780415339926 / Angielski / Miękka / 2004 / 288 str.

Steven J. Jackson; David L. Andrews
cena 275,71
(netto: 262,58 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 266,93
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

Despite the range of theoretical and methological positions adopted and the wide range of issues and topics related to advertising covered by cultural studies, relationships between sport and advertising have been largely overlooked.
Given its gobal popularity and its prevalence across the spectrum of cultural and commercial life it is not surprising that scholars interrogating the cultural politics of sport have begun to recognise advertising as an important site for the analysis of power relations, cultural politics and cultural repesentation.
Sport, Culture and Advertising presents a first step towards understanding the relationship between advertising and identity with a focus on sport. The book will be useful for scholars across a range of disciplines and will be of interest to students looking for a more critical examination of the commercial realm of sport.

Kategorie:
Nauka, Kultura. Etnografia
Kategorie BISAC:
Social Science > Popular Culture
Sports & Recreation > History
Business & Economics > Reklama i promocja
Wydawca:
Routledge
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780415339926
Rok wydania:
2004
Ilość stron:
288
Waga:
0.44 kg
Wymiary:
23.27 x 16.05 x 1.57
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia

1. Introduction: The Contemporary Landscape of Sport Advertising 2. Model Behavior?: Sporting Feminism and Consumer Culture 3. 'Knowing' the Hero: The Female Athlete and Myth at Work in Nike Advertising 4. Women's sport in postmodern America: Body politics and the corporo-empowerment of "Everyday Athletes" 5. Enligtened racism and celebrity feminism in contemporary sports advertisements 6. Race, Representation, and the Promotional Culture of the NBA: Canadian Case" 7. Sport, sexuality and representation in advertising: Political Economy of the Pink Dollar 8. Fitting Images: Advertising, Sport & Disability 9. Close Encounters of Another Kind: Nationalism, Media Representations and Advertising in New Zealand Rugby 10. Global Gaming: Cultural Toyotism, Transnational Corporatism & Sport 11. I'm Afraid of American's: Globalisation, Advertising and Cultural Resistance 12. Cursed or Carefree?: A Historical View of Menstrual Product Advertisements and Feminine Physical Activity 13. That's Me in the Mirror: Fitness & the Marketing of the Self 14. Staging identity through consumption: Exploring the social uses of sporting goods

Steven J. Jackson is an Associate Professor in the School of Physical Education, University of Otago. He has published in numerous scholarly journals including: Sociology of Sport Journal, International Review for the Sociology of Sport, Journal of Sport and Social Issues, and Media, Culture & Society. He is currently General Secretary for the International Sociology of Sport Association (ISSA) and has served on the editorial board for the Sociology of Sport Journal. David L. Andrews is an Associate Professor in the Sport Commerce and Culture Program, Department of Kinesiology, and an Affiliate Faculty in the Department of American Studies, at the University of Maryland, College Park. His research and teaching focuses on the critical examination of contemporary sport culture. He has been a guest editor of the Sociology of Sport Journal, and is presently Assistant Editor of the Journal of Sport and Social Issues.

Jackson, Steven J. Steven J. Jackson (Ph.D., University of Illinois) ... więcej >
Andrews, David L. Michael L. Silk is Assistant Professor, Sport, Com... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia