• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Soweto Blues: Jazz, Popular Music, and Politics in South Africa » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Soweto Blues: Jazz, Popular Music, and Politics in South Africa

ISBN-13: 9780826416629 / Angielski / Twarda / 2004 / 360 str.

Gwen Ansell
Soweto Blues: Jazz, Popular Music, and Politics in South Africa Ansell, Gwen 9780826416629 Continuum International Publishing Group - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Soweto Blues: Jazz, Popular Music, and Politics in South Africa

ISBN-13: 9780826416629 / Angielski / Twarda / 2004 / 360 str.

Gwen Ansell
cena 230,58
(netto: 219,60 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 223,09
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

A major new contribution to the study of African music, Soweto Blues tells the remarkable story of how jazz became a key part of South Africa's struggles in the 20th Century, and provides a fascinating overview of the ongoing links between African and American styles of music. Ansell illustrates how jazz occupies a unique place in South African music. Through interviews with hundreds of musicians, she pieces together a vibrant narrative history, bringing to life the early politics of resistance, the atmosphere of illegal performance spaces, the global anti-apartheid influence of Hugh Masekela and Miriam Makeba, as well as the post-apartheid upheavals in the national broadcasting and recording industries. Featuring an introduction by Abdullah Ibrahim, Soweto Blues is a fitting tribute to the power of music to inspire optimism and self-expression in the darkest of times.

FROM THE INTRODUCTION
"This book tells of the journeys-in both directions-between village and city, between saxophone and cellphone, between Langa and Cape Town, between America and Africa that, over the past century, have created the unique sound dubbed 'South African Jazz'. The term itself is contentious. As in America, some politically-aware South African players dislike the term for its social connotations. 'The term jazz was used to describe the music of brothels. It was simply another way of denigrating the creativity of African musicians, ' says percussionist and composer Ndikho Xaba. And, as in the rest of the world, many musical explorers resent the constraints of an externally defined musical box.
In South Africa, apartheid overlaid the word with other, more sinister connotations. In some critical and ethno-musicological contexts, the music was evaluated by the degree of its American-ness and denigrated as impure when it employed African idioms in composition or playing. Also under apartheid, the white authorities found it unacceptable that black musicians should be acknowledged as capable of playing such 'sophisticated' music. And so symbolic annihilation became part of the hegemonic staging and broadcasting of jazz. Playing behind a screen at Cape Town City Hall while a white musician mimed his notes, reedman Winston Mankunku Ngozi was billed as Winston Mann. In radio broadcasts, pianist Tony Schilder heard himself re-christened Peter Evans, and trumpeter Johnny Mekoa became Johnny Keen."

Kategorie:
Sztuka, Muzyka
Kategorie BISAC:
Music > Ethnic
Music > Genres & Styles - Jazz
Political Science > Civil Rights
Wydawca:
Continuum International Publishing Group
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780826416629
Rok wydania:
2004
Ilość stron:
360
Waga:
0.66 kg
Wymiary:
23.42 x 16.26 x 3.2
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Obwoluta
Wydanie ilustrowane
Ansell, Gwen Gwen Ansell is a journalist and a media trainer an... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia