• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Sociocultural Approaches to Language and Literacy: An Interactionist Perspective » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Sociocultural Approaches to Language and Literacy: An Interactionist Perspective

ISBN-13: 9780521373012 / Angielski / Twarda / 1994 / 416 str.

Vera John-Steiner; Carolyn P. Panofsky; Larry W. Smith
Sociocultural Approaches to Language and Literacy: An Interactionist Perspective John-Steiner, Vera 9780521373012 Cambridge University Press - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Sociocultural Approaches to Language and Literacy: An Interactionist Perspective

ISBN-13: 9780521373012 / Angielski / Twarda / 1994 / 416 str.

Vera John-Steiner; Carolyn P. Panofsky; Larry W. Smith
cena 511,50
(netto: 487,14 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 438,25
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!
inne wydania

One of the most crucial areas of education--the acquisition of literacy--is examined here with an effective combination of theory and practice. The sociocultural perspective is illustrated through descriptions of learning by populations usually neglected in treatments of literacy--American Sign Language users, second-language speakers, and minority students. The book covers a broad range of ages, ethnic backgrounds, locations, and literacy concerns from preschool to law school. Although the populations and literacy issues are diverse, the book's unity is provided by a broadly shared theoretical framework.

Kategorie:
Nauka, Językoznawstwo
Kategorie BISAC:
Language Arts & Disciplines > Linguistics - General
Psychology > Education & Training
Education > Educational Psychology
Wydawca:
Cambridge University Press
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780521373012
Rok wydania:
1994
Ilość stron:
416
Waga:
0.77 kg
Wymiary:
22.91 x 15.19 x 2.69
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01

"This is an interdisciplinary book that...effectively illustrates the impact of the sociocultural perspective proposed by Vygotsky by describing its applicability to the language learning process of a wide range of groups...The major contribution of this book is...the demonstration of the versatility and generalizability of the Vygotskian theory. The maxim that there is nothing better than a good theory is clearly proven in this book." Chieh Li and Ena Vasquez Nuttall, Contemporary Psychology

1. Introduction to the Volume; Part I. Context: 2. Introduction to the Section; 3. An interactionist approach to the analysis of similarities and differences between spoken and written language Larry Smith; 4. Repair in spontaneous speech: A window on second language development Hanery Shonerd; 5. Struggling for a voice: An interactionist view of language and literacy in Deaf Education Sherman Wilcox; Part II. Mediation: 6. Introduction to the Section; 7. Nonverbal factors in the interpsychic to intrpsychic internalisation of objects David McNeill Karl-Erik McCullough and Martha Tyrone: 8. An ecological approach to the emergence of the lexicon: Socializing attention Patricia Goldring Zukow and Kelly R. Duncan: 9. Learning how to explain: the effects of mother's language on the child Maria Silvia Barbieri and Liliana Landolfi; 10. Developing the representational functions of language: the role of parent-child book reading activity Carolyn P. Panofsky; 11. The implications of Vygotskian theory for the development of home-school programs: A focus on storybook reading Patricia A. Edwards and Georgia Earnest Garcia; 12. Vygotsky in the classroom: An interactionist literacy framework in mathematics Pat Cordeiro; Part III. Functunal Systems: 13. Introduction to the Section; 14. Adults learning literacy: The role of private speech in reading comprehension Juan D. Ramirez; 15. From 'Paj Ntaub' to paragraphs: Perspectives on Hmong processes of composing Francine Filipek Colignon; 16. Toward a definition of law school readiness Michelle Minnis.

John-Steiner, Vera Vera John-Steiner is Presidential Professor of Psy... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia