• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Social Influence on Digital Content Contribution and Consumption » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Social Influence on Digital Content Contribution and Consumption

ISBN-13: 9789819967360 / Angielski / Twarda / 2023

Xuejing Ma
Social Influence on Digital Content Contribution and Consumption Xuejing Ma 9789819967360 Springer Nature Singapore - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Social Influence on Digital Content Contribution and Consumption

ISBN-13: 9789819967360 / Angielski / Twarda / 2023

Xuejing Ma
cena 282,42
(netto: 268,97 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 269,85
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

This book examines users’ digital content contribution and consumption behavior from a social perspective. Digital content is everywhere—from search results on search engines to posts on social media. Incentivizing users to contribute abundant content and motivating users to engage in and pay for digital content are vital for online platforms, especially those relying on digital content generated by users. This book develops a theoretical framework to incorporate social influence, including social presence, social interaction, social comparison, social loafing, and social relationships, in users’ digital content contribution and consumption decisions. Further, using a large volume of data from online platforms, the author empirically studies the role of social interaction in digital content provision and monetization from the supply side. Also, regarding the digital content demand side, this book explores how to boost content consumption via social motives and social norms. The book enriches the understanding of social influence in digital content contribution and consumption and provides practical suggestions for digital platforms’ mechanism design.

Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Wydawca:
Springer Nature Singapore
Seria wydawnicza:
Management for Professionals
Język:
Angielski
ISBN-13:
9789819967360
Rok wydania:
2023
Waga:
0.48 kg
Wymiary:
23.5 x 15.5
Oprawa:
Twarda
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane

Part I: Digital Content, PWYW Pricing, and Social Influence

Chapter 1 Introduction to Digital Content             

Chapter 2 Incentives for Digital Content Contribution      

Chapter 3 Motives for Digital Content Consumption         

Chapter 4 Digital Content Contribution and Consumption in Live Streaming           

Part II: Social Influence in Digital Content Contribution    

Chapter 5 Social Incentives and Digital Content Contribution        

Chapter 6 Dynamics of Digital Content Contribution, Monetary Incentive, and Social Interaction  

Part III: Social Influence in Digital Content Consumption 

Chapter 7 Social Interaction and Digital Content Consumption     

Chapter 8 Dynamics Of Digital Content Consumption and Social Norm     

Part IV: Discussion and Conclusion           

Chapter 9 Conclusion Summary

Chapter 10 Future Research Agenda       


Xuejing Ma is Assistant Professor of Marketing at Asia Europe Business School, East China Normal University. She received her Ph.D. degree from Peking University and her B.A. and B.S. degrees from Renmin University of China. Her research interests include quantitative marketing, social media, and new technologies in marketing. Her research has been published in Journal of Interactive Marketing, Journal of Business Research, and Applied Economics Letters.

This book examines users’ digital content contribution and consumption behavior from a social perspective. Digital content is everywhere—from search results on search engines to posts on social media. Incentivizing users to contribute abundant content and motivating users to engage in and pay for digital content are vital for online platforms, especially those relying on digital content generated by users. This book develops a theoretical framework to incorporate social influence, including social presence, social interaction, social comparison, social loafing, and social relationships, in users’ digital content contribution and consumption decisions. Further, using a large volume of data from online platforms, the author empirically studies the role of social interaction in digital content provision and monetization from the supply side. Also, regarding the digital content demand side, this book explores how to boost content consumption via social motives and social norms. The book enriches the understanding of social influence in digital content contribution and consumption and provides practical suggestions for digital platforms’ mechanism design.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia