ISBN-13: 9788366852013 / Polski / twarda / 248 str.
Historia tajemniczego zła unoszącego się nad dwiema starzejącymi się siostrami. Nastrojem przypomina Black Hole Charlesa Burnsa, w specyficznym czeskim wydaniu.Horror kryminalny o dwóch siostrach, których świat stworzony jest z surrealistycznych wizji Vojtěcha Maška, jednego z najbardziej uznanych czeskich autorów komiksów.Najgorzej jest, kiedy w nocy śni się coś, co może być banalne, ale ona w tym banalnym czymś żyje. Wszystko jest tak, jak było.A potem przychodzi pobudka i jeszcze przez chwilę wydaje się, że to, że nie żyje, to był właśnie ten sen… A potem powoli dociera do pana, że snem było to, że żyje. Nie myśleć o niej mogłem tylko wtedy, kiedy się napiłem. Obraz można zapić, wszystko można zapić…Ing. František HubačVojtěch Mašek (1977) – scenarzysta komiksowy i plastyk, autor scenariuszy filmowych, sztuk teatralnych i konceptu Recykliteratura. Wiele książek komiksowych, do których powstania się przyczynił, otrzymało nagrodę Muriel (Za vším hledej doktora Ženu, Pandemonium, Poslední chobotango, Albína, Ve stínu šumavských hvozdů, Češí 1952: Jak Gottwald zavraždil Slánského, Drak nikdy nespí, Nejisté domovy: Nebuď jako gádžo!), dwa ukazały się za granicą. Jest współscenarzystą filmu Křižáček, który otrzymał Kryształowy Globus na MFF Karlovy Vary.Z lekką przesadą można by powiedzieć, że niezależnie od tego, w jakiej dziedzinie Vojtěch Mašek macza swoje palce, jego praca zawsze spotyka się z niebywałym sukcesem: był jednym ze scenarzystów filmu „Křižáček” (2017), który zdobył nagrodę dla najlepszego filmu na festiwalu w Karlowych Warach, a książka dla dzieci „Pajacyk, Pestka, Śliwka, Polano i znów Pajacyk” (2018), napisana przez Maška i zilustrowana przez Chrudoša Valouška, zdobyła prestiżową Bologna Ragazzi Award. Najlepiej jednak czuje się w świecie komiksów, które tworzy samodzielnie lub we współpracy z innymi artystami i scenarzystami. Od 2002 roku wraz z Džianem Babanem rozwija surrealistyczny świat Monstrkabaretu Freda Brunolda, który pojawił się w pięciu komiksach, kilkunastu adaptacjach scenicznych i filmach krótkometrażowych. Wspólnie napisali też dwie nagrodzone powieści graficzne z rysunkami Jiříego Grusa. Ostatnio współpracował również z pisarzem Markiem Šindelką nad współczesną powieścią graficzną Svatá Barbora (grafika Marek Pokorný, 2018), a lista jego projektów wciąż się wydłuża.
Historia tajemniczego zła unoszącego się nad dwiema starzejącymi się siostrami. Nastrojem przypomina Black Hole Charlesa Burnsa, w specyficznym czeskim wydaniu.Horror kryminalny o dwóch siostrach, których świat stworzony jest z surrealistycznych wizji Vojtěcha Maška, jednego z najbardziej uznanych czeskich autorów komiksów.Najgorzej jest, kiedy w nocy śni się coś, co może być banalne, ale ona w tym banalnym czymś żyje. Wszystko jest tak, jak było.A potem przychodzi pobudka i jeszcze przez chwilę wydaje się, że to, że nie żyje, to był właśnie ten sen… A potem powoli dociera do pana, że snem było to, że żyje. Nie myśleć o niej mogłem tylko wtedy, kiedy się napiłem. Obraz można zapić, wszystko można zapić…Ing. František HubačVojtěch Mašek (1977) – scenarzysta komiksowy i plastyk, autor scenariuszy filmowych, sztuk teatralnych i konceptu Recykliteratura. Wiele książek komiksowych, do których powstania się przyczynił, otrzymało nagrodę Muriel (Za vším hledej doktora Ženu, Pandemonium, Poslední chobotango, Albína, Ve stínu šumavských hvozdů, Češí 1952: Jak Gottwald zavraždil Slánského, Drak nikdy nespí, Nejisté domovy: Nebuď jako gádžo!), dwa ukazały się za granicą. Jest współscenarzystą filmu Křižáček, który otrzymał Kryształowy Globus na MFF Karlovy Vary.Z lekką przesadą można by powiedzieć, że niezależnie od tego, w jakiej dziedzinie Vojtěch Mašek macza swoje palce, jego praca zawsze spotyka się z niebywałym sukcesem: był jednym ze scenarzystów filmu „Křižáček” (2017), który zdobył nagrodę dla najlepszego filmu na festiwalu w Karlowych Warach, a książka dla dzieci „Pajacyk, Pestka, Śliwka, Polano i znów Pajacyk” (2018), napisana przez Maška i zilustrowana przez Chrudoša Valouška, zdobyła prestiżową Bologna Ragazzi Award. Najlepiej jednak czuje się w świecie komiksów, które tworzy samodzielnie lub we współpracy z innymi artystami i scenarzystami. Od 2002 roku wraz z Džianem Babanem rozwija surrealistyczny świat Monstrkabaretu Freda Brunolda, który pojawił się w pięciu komiksach, kilkunastu adaptacjach scenicznych i filmach krótkometrażowych. Wspólnie napisali też dwie nagrodzone powieści graficzne z rysunkami Jiříego Grusa. Ostatnio współpracował również z pisarzem Markiem Šindelką nad współczesną powieścią graficzną Svatá Barbora (grafika Marek Pokorný, 2018), a lista jego projektów wciąż się wydłuża.