• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Signs of Signification: Semiotics in Mathematics Education Research » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Signs of Signification: Semiotics in Mathematics Education Research

ISBN-13: 9783319702865 / Angielski / Twarda / 2018 / 372 str.

Norma Presmeg; Luis Radford; Wolff-Michael Roth
Signs of Signification: Semiotics in Mathematics Education Research Presmeg, Norma 9783319702865 Springer - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Signs of Signification: Semiotics in Mathematics Education Research

ISBN-13: 9783319702865 / Angielski / Twarda / 2018 / 372 str.

Norma Presmeg; Luis Radford; Wolff-Michael Roth
cena 645,58 zł
(netto: 614,84 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 616,85 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

This book discusses a significant area of mathematics education research in the last two decades and presents the types of semiotic theories that are employed in mathematics education.

Kategorie:
Podręczniki
Kategorie BISAC:
Education > Teaching - Subjects - Mathematics
Literary Criticism > Semiotics & Theory
Education > Educational Psychology
Wydawca:
Springer
Seria wydawnicza:
Icme-13 Monographs
Język:
Angielski
ISBN-13:
9783319702865
Rok wydania:
2018
Wydanie:
2018
Numer serii:
000812111
Ilość stron:
372
Waga:
0.67 kg
Wymiary:
24.1 x 16.31 x 2.59
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane

Chapter 1. Introduction. The editors

Section 1: Sociocultural perspectives on semiosis

Introduction to Section 1: Luis Radford

Chapter 2. Luis Radford: Semiosis and subjectification: The classroom constitution of mathematical objects.

Chapter 3. Wolff-Michael Roth: Birth of signs: A (Spinozist-Marxian) materialist approach.

Chapter 4. Ulises Salinas-Hernandez and Isaias Miranda: Relating computational Cartesian graphs to a real motion: An analysis of high school students’ activity.

Chapter 5. Anna Shvarts: Joint attention in resolving the ambiguity of different presentations: A dual eye-tracking study of the teaching-learning process.

Chapter 6. Debbie Stott: Attention catching: Connecting the space of joint action and togethering.

Section 2: Language and text orientations

Introduction to Section 2: Gert Kadunz

Chapter 7. Gert Kadunz: A matter of translation.

Chapter 8. Candia Morgan: Using social semiotics to explore institutional assumptions about mathematics students and teachers.

Chapter 9. Michael Otte: Semiotics, epistemology, and mathematics.

Chapter 10. Uta Priss: A semiotic-conceptual analysis of conceptual development in learning mathematics.

Section 3: Peircean semiotics, including semiotic chaining and representations

Introduction to Section 3: Norma Presmeg

Chapter 11. Adalira Sáenz-Ludlow: Iconicity and diagrammatic reasoning in meaning-making.

Chapter 12. Jesús Victoria Flores Salazar: Semiotic representations: A study of dynamic figural register.

Chapter 13. Barbara Kinach: Progressive visualization tasks and semiotic chaining for mathematics teacher preparation: Towards a conceptual framework.

Chapter 14. Corin Mathews, Hamsa Venkat, and Mike Askew: Primary teachers’ semiotics praxis: Windows into the handling of division tasks.

Section 4: Semiotic resources including gesturing and tools

Introduction to Section 4: Michael Roth

Chapter 15. Yasmine Abtahi: Gradual change of perception: Signs, tools, and meaning-making of fractions.

Chapter 16. Christina Krause and Alexander Salle: On the role of gestures for the descriptive analysis of ‘Grundvorstellungen’: A case of linear functions.

Chapter 17. Petra Menz and Nathalie Sinclair: Diagramming and gesturing during mathematizing: Kinesthetic and haptic interactions support mathematical ideation.

Chapter 18. Osama Swidan and Naomi Prusak: Objectifying the inclusion relationship of quadrilaterals in a synchronic-interactive and collaborative computer supported environment.

Chapter 19. Discussion and conclusions. The editors.

This book discusses a significant area of mathematics education research in the last two decades and presents the types of semiotic theories that are employed in mathematics education. Following on the summary of significant issues presented in the Topical Survey, Semiotics in Mathematics Education, this book not only introduces readers to semiotics as the science of signs, but it also elaborates on issues that were highlighted in the Topical Survey. In addition to an introduction and a closing chapter, it presents 17 chapters based on presentations from Topic Study Group 54 at the ICME-13 (13th International Congress on Mathematical Education). The chapters are divided into four major sections, each of which has a distinct focus. After a brief introduction, each section starts with a chapter or chapters of a theoretical nature, followed by others that highlight the significance and usefulness of the relevant theory in empirical research.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia