• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Selling War in a Media Age: The Presidency and Public Opinion in the American Century » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Selling War in a Media Age: The Presidency and Public Opinion in the American Century

ISBN-13: 9780813038001 / Angielski / Miękka / 2011 / 278 str.

Kenneth Osgood; Andrew K. Frank
Selling War in a Media Age: The Presidency and Public Opinion in the American Century Osgood, Kenneth 9780813038001 University Press of Florida - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Selling War in a Media Age: The Presidency and Public Opinion in the American Century

ISBN-13: 9780813038001 / Angielski / Miękka / 2011 / 278 str.

Kenneth Osgood; Andrew K. Frank
cena 116,30
(netto: 110,76 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 113,28
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

Asks whether it is ever possible for a president to nudge the nation toward war without lying. And if he does, is it sometimes all right? Most of these authors would vote no. Columbia Journalism Review It was a pleasant and poignant surprise to find an afterword written by the late David Halberstam, one of the best reporter-historians of the last century. It may be his last major piece of writing. . . . It is an appropriate way to wind up the collection, because his words are a sobering reminder that the press is important yet not all-powerful in a democracy. Presidents long ago mastered the tools at their disposal to achieve policy ends. American Journalism American history at its best insightful and revealing about the past, yet at the same time illuminating the vital questions of our own day. Jeffrey A. Engel, Texas A&M UniversityGeorge W. Bush s Mission Accomplished banner in 2003 and the misleading linkages of Saddam Hussein to the 9/11 terrorist attacks awoke many Americans to the techniques used by the White House to put the country on a war footing. Yet Bush was simply following in the footsteps of his predecessors, as the essays in this standout volume reveal in illuminating detail. Written in a lively and accessible style, Selling War in a Media Age is a fascinating, thought-provoking, must-read volume that reveals the often-brutal ways that the goal of influencing public opinion has shaped how American presidents have approached the most momentous duty of their office: waging war.Kenneth Osgood, associate professor of history at Florida Atlantic University, is the author of Total Cold War: Eisenhower s Secret Propaganda Battle at Home and Abroad, winner of the Herbert Hoover Book Award. Andrew K. Frank, associate professor of history at Florida State University, is the author of Creeks and Southerners: Biculturalism on the Early American Frontier.A volume in the Alan B. Larkin Series on the American Presidency, edited by Kenneth Osgood"

Kategorie:
Nauka, Historia
Kategorie BISAC:
History > Military - United States
Political Science > American Government - Executive Branch
Social Science > Media Studies
Wydawca:
University Press of Florida
Seria wydawnicza:
Larkin Series on the American Presidency
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780813038001
Rok wydania:
2011
Numer serii:
000409917
Ilość stron:
278
Waga:
0.41 kg
Wymiary:
22.86 x 15.24 x 1.78
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Papier recyklingowy
Osgood, Kenneth Kenneth Osgood, associate professor of history at ... więcej >
Frank, Andrew K. Kenneth Osgood, associate professor of history at ... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia