• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Seeing and Being Seen: Tourism in the American West » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Seeing and Being Seen: Tourism in the American West

ISBN-13: 9780700610839 / Angielski / Miękka / 2001 / 352 str.

David M. Wrobel; Patrick T. Long; Earl Pomeroy
Seeing and Being Seen: Tourism in the American West Wrobel, David 9780700610839 University Press of Kansas - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Seeing and Being Seen: Tourism in the American West

ISBN-13: 9780700610839 / Angielski / Miękka / 2001 / 352 str.

David M. Wrobel; Patrick T. Long; Earl Pomeroy
cena 145,38
(netto: 138,46 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 139,97
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

You can see them cruising for Indian art in Santa Fe, waiting for Old Faithful at Yellowstone, or pausing for shrimp cocktails on San Francisco's Fisherman's Wharf. The American West attracts vacationers of every stripe, who comb its varied landscapes for the ultimate trip. And for better or worse, those who come to see this multifaceted region have changed what they have come to see.

Seeing and Being Seen explores the history of tourism in the American West and examines its effects on both the tourists and the places and people they visit. Scholars from the humanities, social sciences, and business-Patricia Nelson Limerick, Hal Rothman, and others-join government and National Park Service professionals to investigate the dilemmas that tourism poses for western communities, from economic and environmental questions to cultural change.

The selections are organized around three broad topics: scholarly perceptions of tourism, tourists, and those toured upon; tourism in its historical context, including an assessment of its cultural impact on communities and on tourists themselves; and the history and impact of tourism on the West's national parks, with particular emphasis on efforts to maintain the delicate balance between natural preservation and public enjoyment.

These essays cover the span of tourism history, from early-twentieth-century "See America First" campaigns to the problematic place of automobiles in national parks today. They also pay special attention to policy choices that the growth of tourism sometimes forces on communities, as towns try to bounce back from failed economies by capitalizing on an "Old West" image--or even, in the case of Kellogg, Idaho, "Old Bavarian."

In response, the authors offer suggestions by which communities can begin to make rational choices about the role and place of tourism in their lives. Seeing and Being Seen is enlightening--and necessary--reading for scholars, policy makers, residents of the West, and even tourists themselves.

Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Business & Economics > Industries - Hospitality, Travel & Tourism
Wydawca:
University Press of Kansas
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780700610839
Rok wydania:
2001
Ilość stron:
352
Waga:
0.52 kg
Wymiary:
22.86 x 15.24 x 2.01
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane
Wrobel, David M. David M. Wrobel holds the Merrick Chair in Western... więcej >
Long, Patrick T. Long is professor of tourism management at the Uni... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia