• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Screening Culture, Viewing Politics: An Ethnography of Television, Womanhood, and Nation in Postcolonial India » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Screening Culture, Viewing Politics: An Ethnography of Television, Womanhood, and Nation in Postcolonial India

ISBN-13: 9780822323907 / Angielski / Miękka / 1999 / 448 str.

Purnima Mankekar
Screening Culture, Viewing Politics: An Ethnography of Television, Womanhood, and Nation in Postcolonial India Mankekar, Purnima 9780822323907 Duke University Press - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Screening Culture, Viewing Politics: An Ethnography of Television, Womanhood, and Nation in Postcolonial India

ISBN-13: 9780822323907 / Angielski / Miękka / 1999 / 448 str.

Purnima Mankekar
cena 155,77
(netto: 148,35 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 123,89
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

In Screening Culture, Viewing Politics Purnima Mankekar presents a cutting-edge ethnography of television-viewing in India. With a focus on the responses of upwardly-mobile, yet lower-to-middle class urban women to state-sponsored entertainment serials, Mankekar demonstrates how television in India has profoundly shaped women s place in the family, community, and nation, and the crucial role it has played in the realignment of class, caste, consumption, religion, and politics.
Mankekar examines both entertainment narratives and advertisements designed to convey particular ideas about the nation. Organizing her study around the recurring themes in these shows Indian womanhood, family, community, constructions of historical memory, development, integration, and sometimes violence Mankekar dissects both the messages televised and her New Delhi subjects perceptions of and reactions to these messages. In the process, her ethnographic analysis reveals the texture of these women s daily lives, social relationships, and everyday practices. Throughout her study, Mankekar remains attentive to the tumultuous historical and political context in the midst of which these programs integrationalist messages are transmitted, to the cultural diversity of the viewership, and to her own role as ethnographer. In an enlightening epilogue she describes the effect of satellite television and transnational programming to India in the 1990s.
Through its ethnographic and theoretical richness, Screening Culture, Viewing Politics forces a reexamination of the relationship between mass media, social life, and identity and nation formation in non-Western contexts. As such, it represents a major contribution to a number of fields, including media and communication studies, feminist studies, anthropology, South Asian studies, and cultural studies.
"

Kategorie:
Sztuka
Kategorie BISAC:
Performing Arts > Television - History & Criticism
Social Science > Women's Studies
Social Science > Media Studies
Wydawca:
Duke University Press
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780822323907
Rok wydania:
1999
Ilość stron:
448
Waga:
0.75 kg
Wymiary:
23.4 x 15.7 x 3.3
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane
Mankekar, Purnima Purnima Mankekar is Assistant Professor of Cultura... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia