• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Schools and National Identities in French-Speaking Africa: Political Choices, Means of Transmission and Appropriation » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946600]
• Literatura piękna
 [1856966]

  więcej...
• Turystyka
 [72221]
• Informatyka
 [151456]
• Komiksy
 [35826]
• Encyklopedie
 [23190]
• Dziecięca
 [619653]
• Hobby
 [140543]
• AudioBooki
 [1577]
• Literatura faktu
 [228355]
• Muzyka CD
 [410]
• Słowniki
 [2874]
• Inne
 [445822]
• Kalendarze
 [1744]
• Podręczniki
 [167141]
• Poradniki
 [482898]
• Religia
 [510455]
• Czasopisma
 [526]
• Sport
 [61590]
• Sztuka
 [243598]
• CD, DVD, Video
 [3423]
• Technologie
 [219201]
• Zdrowie
 [101638]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2473]
• Puzzle, gry
 [3898]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8170]
Kategorie szczegółowe BISAC

Schools and National Identities in French-Speaking Africa: Political Choices, Means of Transmission and Appropriation

ISBN-13: 9780367256623 / Angielski / Twarda / 2020 / 220 str.

Linda Gardelle; Camille Jacob
Schools and National Identities in French-Speaking Africa: Political Choices, Means of Transmission and Appropriation Gardelle, Linda 9780367256623 Routledge - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Schools and National Identities in French-Speaking Africa: Political Choices, Means of Transmission and Appropriation

ISBN-13: 9780367256623 / Angielski / Twarda / 2020 / 220 str.

Linda Gardelle; Camille Jacob
cena 705,83 zł
(netto: 672,22 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 654,86 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

This book showcases cutting-edge research to provide a renewed understanding of the role of schools in producing and reproducing national identities. Using individual case studies and comparative frameworks, it presents diverse empirical and theoretical insights from and about a range of African countries.

Kategorie:
Nauka, Pedagogika i oświata
Kategorie BISAC:
Education > Administration - General
Political Science > Political Ideologies - Nationalism & Patriotism
Foreign Language Study > African Languages (see also Swahili)
Wydawca:
Routledge
Seria wydawnicza:
Perspectives on Education in Africa
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780367256623
Rok wydania:
2020
Numer serii:
000941938
Ilość stron:
220
Waga:
0.41 kg
Wymiary:
23.62 x 15.75 x 1.78
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane

National identities and the curriculum: socio-cultural legacies and contemporary questions  Part 1 Continuities and discontinuities in the intermeshing of schools and identities  2. The emergence of the national in Francophone West African teacher education: the case of the normal school of Dabou, Côte d’Ivoire (1937-1975)  3. Conditional belonging to the Senegalese nation-state? School, state and society in Casamance (19th-20th centuries)  4. The role of schools in nation-building in Djibouti  5. Giving a Senegalese identity to education: issues, challenges and aims of nationalist demands, from independence to today  6. An examination of Negritude in textbooks: A content analysis approach to the textbooks of History-Geography and French in upper primary school in Côte d’Ivoire  Part 2 Language and nation-building: classroom practices, policies and research paradigms  7. Teachers’ curriculum contextualisation in an overseas French territory: how can local specificities be acknowledged within the education system?  8. Defending national identity or improving learning outcomes? The ELAN initiative to introduce national languages in primary school in Benin, between pedagogical and political issues  9. Arabic teaching in state schools in Morocco: identity literacy and the endeavour to construct a unified national and religious identity among pupils  10. Identity (re)construction and the culture of resistance in Algerian textbooks of French and English  11. Colonial languages: an appropriate lens to drive educational reforms? The case of the islands of the Indian Ocean



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia