• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

School Desegregation Research: New Directions in Situational Analysis » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

School Desegregation Research: New Directions in Situational Analysis

ISBN-13: 9781461292616 / Angielski / Miękka / 2011 / 288 str.

Jeffrey Prager; Douglas Longshore;Melvin Seeman
School Desegregation Research: New Directions in Situational Analysis Prager, Jeffrey 9781461292616 Springer - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

School Desegregation Research: New Directions in Situational Analysis

ISBN-13: 9781461292616 / Angielski / Miękka / 2011 / 288 str.

Jeffrey Prager; Douglas Longshore;Melvin Seeman
cena 201,72 zł
(netto: 192,11 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 192,74 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

The desegregation situation is the keynote theme of the following chapters. I Each of them touches on a different dimension of the situation: the historical, the temporal, the spatial. But the reader, perusing the essays with the situation in mind, should remember that the desegregation situation should not be inter preted literally. Authorities and adults certainly, school-age children probably, are influenced by their awareness of a sequence of past and future situations. Some may even operate with William James's (1890, p. 608) notion of "the specious present" that "has melted in our grasp, fled ere we could touch it, gone in the instant of becoming," thus reducing the potency of the present situation. Others may be dancing to a slower tempo of change, thus becoming more responsive to the present situation. Whatever the perceived tempo, many must share the view that the future may reverse the direction of the past. Some may see that new future direction as unswerving, unending, or long-lasting; others may see it as short-lived. And it is through attention to the phenomenological description of desegregation that these issues can be explored; a theme that is considered in several of the following chapters."

Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Psychology > Personality
Gardening > General
Education > General
Wydawca:
Springer
Seria wydawnicza:
Critical Issues in Social Justice
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781461292616
Rok wydania:
2011
Wydanie:
Softcover Repri
Numer serii:
000080124
Ilość stron:
288
Waga:
0.42 kg
Wymiary:
22.9 x 15.2
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane

I: Introduction.- Introduction: The Desegregation Situation.- 1. Inadequacies of Desegregation Research.- 2. The “Situation” in Social Science.- 3. The Current Project.- References.- II: School Desegregation in Context.- 1. Structural Constraints in School Desegregation.- 1. Introduction.- 2. A Cultural-Ecological Perspective.- 3. The Case of Black Americans.- References.- 2. School Desegregation and the “National Community”.- 1. Studies of the General Character of American Schools.- 2. The Founding Myths of National Membership.- 3. Implementation of School Desegregation.- 4. The Response of School Staff.- 5. The Wider Community.- 6. The Local Neighborhood.- 7. Family Networks.- 8. The Agenda for Ethnography.- References.- III: New Theoretical Directions.- 3. The Micro-Structure of School Desegregation.- 1. Analyzing Social Structure: Problems in the Level and Unit of Analysis.- 2. The Practice of Structural Analysis.- 3. The Historicity of Social Structure.- 4. The Impact of “Successful” Desegregation.- 5. The Macro Context of Microstructural Analysis.- References.- 4. A Model for Racial Contact in Schools Ill.- 1. A Theoretical Model for Cross-Group Contacts.- 2. Macro-Level Setting Variables.- 3. Conclusion.- References.- 5. Trait Theory Revisited: A Cognitive Social Learning View of School Desegregation.- 1. Traditional Personality Trait Approaches.- 2. The Cognitive Social Learning View.- 3. The Analysis of Environments.- References.- IV: A Reconsideration of Methods.- 6. Self-Esteem Research: A Phenomenological Corrective...- 1. The Phenomenological Approach.- 2. Verstehen: The Heritage of Max Weber.- 3. The Social Scientist and the Involved Actor: Contrasting Perspectives.- 4. Segregation.- 5. Perspectival Discrepancies.- 6. Scientific and Naive Perspectives.- 7. Discussion.- References.- 7. Schools and Social Structure: An Interactionist Perspective.- 1. Introduction.- 2. Reassessing School Desegregation from an Interactionist Perspective.- 3. Research on the Effects of Desegregation in Classroom and School Settings.- 4. Sorting Practices in Desegregated and Multicultural Schools.- 5. Minority Education in Cross-Cultural Settings.- 6. Policy Implications of the Interactional Data on School.- Desegregation.- 7. Prospects for Future Investigation.- References.- Afterword. The Research Agenda: New Directions for Desegregation Studies.- 1. The Roots of Segregation.- 2. Shared and Competing Goals of Desegregation.- 3. Effects of School Desegregation.- 4. Conclusion.- References.- Author Index.

Prager, Jeffrey Jeffrey Prager is Professor of Sociology at UCLA a... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia