• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Research on Teaching and Learning Probability » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946600]
• Literatura piękna
 [1856966]

  więcej...
• Turystyka
 [72221]
• Informatyka
 [151456]
• Komiksy
 [35826]
• Encyklopedie
 [23190]
• Dziecięca
 [619653]
• Hobby
 [140543]
• AudioBooki
 [1577]
• Literatura faktu
 [228355]
• Muzyka CD
 [410]
• Słowniki
 [2874]
• Inne
 [445822]
• Kalendarze
 [1744]
• Podręczniki
 [167141]
• Poradniki
 [482898]
• Religia
 [510455]
• Czasopisma
 [526]
• Sport
 [61590]
• Sztuka
 [243598]
• CD, DVD, Video
 [3423]
• Technologie
 [219201]
• Zdrowie
 [101638]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2473]
• Puzzle, gry
 [3898]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8170]
Kategorie szczegółowe BISAC

Research on Teaching and Learning Probability

ISBN-13: 9783319316246 / Angielski / Miękka / 2016 / 33 str.

Carmen Batanero; Egan J. Chernoff; Joachim Engel
Research on Teaching and Learning Probability Carmen Batanero Egan J. Chernoff Joachim Engel 9783319316246 Springer - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Research on Teaching and Learning Probability

ISBN-13: 9783319316246 / Angielski / Miękka / 2016 / 33 str.

Carmen Batanero; Egan J. Chernoff; Joachim Engel
cena 37,68 zł
(netto: 35,89 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 36,02 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

This book classifies and discusses in detail the three different research periods on students' and people's intuitions and difficulties concerning probability: early research focused on cognitive development, a period of heuristics and biases programs, and the current period marked by a multitude of foci, approaches and theoretical frameworks.

Kategorie:
Nauka, Pedagogika i oświata
Kategorie BISAC:
Education > Teaching - Subjects - Mathematics
Education > Professional Development
Education > Educational Psychology
Wydawca:
Springer
Seria wydawnicza:
Icme-13 Topical Surveys
Język:
Angielski
ISBN-13:
9783319316246
Rok wydania:
2016
Wydanie:
2016
Numer serii:
000794327
Ilość stron:
33
Waga:
0.08 kg
Wymiary:
23.39 x 15.6 x 0.23
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane

"The advertised purpose of the booklets was to update readers on recent developments in mathematics education. ... this booklet might best be used to give researchers an overview of the field of research into the nature of probability and research on learning and teaching it. It could also be useful to a graduate student looking for a topic for a disseration." (Robert W. Hayden, MAA Reviews, maa.org, February, 2017)

Main Topics You Can Find in this “ICME-13 Topical Survey”.- Introduction.- Survey on the State-of-the-art.- Summary and Looking Ahead.

This book summarizes the vast amount of research related to teaching and learning probability that has been conducted for more than 50 years in a variety of disciplines. It begins with a synthesis of the most important probability interpretations throughout history: intuitive, classical, frequentist, subjective, logical propensity and axiomatic views. It discusses their possible applications, philosophical problems, as well as their potential and the level of interest they enjoy at different educational levels. Next, the book describes the main features of probabilistic thinking and reasoning, including the contrast to classical logic, probability language features, the role of intuitions, as well as paradoxes and the relevance of modeling. It presents an analysis of the differences between conditioning and causation, the variability expression in data as a sum of random and causal variations, as well as those of probabilistic versus statistical thinking. This is followed by an analysis of probability’s role and main presence in school curricula and an outline of the central expectations in recent curricular guidelines at the primary, secondary and high school level in several countries. This book classifies and discusses in detail the three different research periods on students’ and people’s intuitions and difficulties concerning probability: early research focused on cognitive development, a period of heuristics and biases programs, and the current period marked by a multitude of foci, approaches and theoretical frameworks.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia