• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Radio's Civic Ambition: American Broadcasting and Democracy in the 1930s » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946600]
• Literatura piękna
 [1856966]

  więcej...
• Turystyka
 [72221]
• Informatyka
 [151456]
• Komiksy
 [35826]
• Encyklopedie
 [23190]
• Dziecięca
 [619653]
• Hobby
 [140543]
• AudioBooki
 [1577]
• Literatura faktu
 [228355]
• Muzyka CD
 [410]
• Słowniki
 [2874]
• Inne
 [445822]
• Kalendarze
 [1744]
• Podręczniki
 [167141]
• Poradniki
 [482898]
• Religia
 [510455]
• Czasopisma
 [526]
• Sport
 [61590]
• Sztuka
 [243598]
• CD, DVD, Video
 [3423]
• Technologie
 [219201]
• Zdrowie
 [101638]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2473]
• Puzzle, gry
 [3898]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8170]
Kategorie szczegółowe BISAC

Radio's Civic Ambition: American Broadcasting and Democracy in the 1930s

ISBN-13: 9780195394085 / Angielski / Twarda / 2011 / 368 str.

David Goodman
Radio's Civic Ambition: American Broadcasting and Democracy in the 1930s Goodman, David 9780195394085 Oxford University Press, USA - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Radio's Civic Ambition: American Broadcasting and Democracy in the 1930s

ISBN-13: 9780195394085 / Angielski / Twarda / 2011 / 368 str.

David Goodman
cena 389,07 zł
(netto: 370,54 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 377,34 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

The history of American radio broadcasting has often been written as a lament for lost possibilities, a tale of what might have been. One now familiar landmark in that account is the story of how American commercial broadcasters, in the passage of the 1934 Communications Act, won a great victory over reformers who wanted frequencies set aside for non-commercial use. It is generally agreed that the defeat of the radio reformers was decisive and permanent, and that the best hopes for a public radio in the United States had been thwarted by 1934. In Radio's Civic Ambition, however, author David Goodman focuses not on the lost possibilities and defeated reformers, but on what did happen as the beginning of another chapter in the story of the struggle over the meaning and purpose of American broadcasting. Commercial broadcasters paid a considerable price for their victory: in the years after 1934, American broadcasters always had to be seen to be providing public service as well as entertainment. An impressive range of programs, from imaginatively conceived classical music broadcasts to lively multi-opinion radio forums, was designed to promote civic engagement and individualization. By the later 1930s, political leaders, key social science and communications intellectuals, the Federal Communications Commission, and many articulate and educated ordinary Americans, increasingly expected commercial broadcasters in the US to perform a range of ambitious civic functions, including encouraging local community, strengthening democracy, fostering talent, and producing tolerance for other points of view.

A new look at the history of commercial radio broadcasting in America, Radio's Civic Ambition will appeal to students and scholars in communications and radio studies, music history, media studies, and American history.

Kategorie:
Technologie
Kategorie BISAC:
Technology & Engineering > Radio
History > United States - 20th Century
Performing Arts > Radio - History & Criticism
Wydawca:
Oxford University Press, USA
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780195394085
Rok wydania:
2011
Ilość stron:
368
Waga:
0.57 kg
Wymiary:
23.62 x 16.26 x 3.05
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Obwoluta
Wydanie ilustrowane

Goodman's book provides a great look at how the American broadcasting industry in the 1930s was civic-minded as well as responsive to government.

David Goodman teaches American history at the University of Melbourne and is author of Gold Seeking: Victoria and California in the 1850s.

Goodman, David Goodman is a journalist and a skiing and climbing ... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia