• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Queer, Trans, and Intersectional Theory in Educational Practice: Student, Teacher, and Community Experiences » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2950560]
• Literatura piękna
 [1849509]

  więcej...
• Turystyka
 [71097]
• Informatyka
 [151150]
• Komiksy
 [35848]
• Encyklopedie
 [23178]
• Dziecięca
 [617388]
• Hobby
 [139064]
• AudioBooki
 [1657]
• Literatura faktu
 [228597]
• Muzyka CD
 [383]
• Słowniki
 [2855]
• Inne
 [445295]
• Kalendarze
 [1464]
• Podręczniki
 [167547]
• Poradniki
 [480102]
• Religia
 [510749]
• Czasopisma
 [516]
• Sport
 [61293]
• Sztuka
 [243352]
• CD, DVD, Video
 [3414]
• Technologie
 [219456]
• Zdrowie
 [101002]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2311]
• Puzzle, gry
 [3459]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8079]
Kategorie szczegółowe BISAC

Queer, Trans, and Intersectional Theory in Educational Practice: Student, Teacher, and Community Experiences

ISBN-13: 9781032239255 / Angielski / Miękka / 2021 / 220 str.

Cris Mayo; Mollie V. Blackburn
Queer, Trans, and Intersectional Theory in Educational Practice: Student, Teacher, and Community Experiences Cris Mayo Mollie V 9781032239255 Routledge - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Queer, Trans, and Intersectional Theory in Educational Practice: Student, Teacher, and Community Experiences

ISBN-13: 9781032239255 / Angielski / Miękka / 2021 / 220 str.

Cris Mayo; Mollie V. Blackburn
cena 194,26
(netto: 185,01 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 193,06
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!
inne wydania

Offering an examination of educational approaches to promote justice, this volume demonstrates the necessity for keeping race, ethnicity, class, language, and other diversities at the core of pedagogical strategies and theories that address queer, trans, gender nonbinary and related issues.

Kategorie:
Nauka, Pedagogika i oświata
Kategorie BISAC:
Education > Multicultural Education
Education > Inclusive Education
Education > Organizations & Institutions
Wydawca:
Routledge
Seria wydawnicza:
Routledge Critical Studies in Gender and Sexuality in Educat
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781032239255
Rok wydania:
2021
Numer serii:
000780142
Ilość stron:
220
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01

Introduction, Misses and Connections: Queer, Trans, and Intersectional Pedagogies

Mollie Blackburn and Cris Mayo

Ch. 1 Spaces of Collision: Intersectionalities of Race, Gender Identity, and Generations

Cindy Cruz

Section I: Teachers and Students in Classrooms and Schools

Ch. 2 Gender Identity Complexity is Trans-sectional Turn: Expanding the Theory of Trans*+ness into Literacy Practice

sj Miller

Ch. 3 "I Don’t Write So Other People Notice Me, I Write So I Can Notice Myself…": Locating Queer at the Intersection of Rhetoric, Resistance, and Resource-Based Pedagogy

Jon Wargo

Ch. 4 Identity Deficits: Reading, Learning, and Teaching Trans and Racial Identities in an Upper Elementary Classroom

Jill M. Hermann-Wilmarth

Section II: Families and Communities in the Educational Lives of Students

Ch. 5 OtrasMadres: Latina Immigrants Doing Queer Advocacy Work

Rigoberto Marquez

Ch. 6 Queering Family Difference to Dispel the Myth of the "Normal": Creating Classroom and School Communities that Affirm All Students and their Families

Norma Marrun, Christine Clark, and Omi Cadney

Ch. 7 Visibility Alone Will Not Save Us: Leveraging Invisibility as a Possibility for Liberatory Pedagogical Practice

Z Nicolazzo

Section III: Students and Higher Education Policies

Ch. 8 Understanding Non-Financial Barriers of Queer and Trans Young Black Women in Canada Transitioning from High School to Postsecondary Education

Tanitiã Munroe, Lance McCready, and Kim Penney

Ch. 9 After Student Activism: Co-Curricular Engagement in Solidarity and Healing

Appy Frykenberg

Ch. 10 Undoing CisHet White Organizational Theory and Praxis

Erich N. Pitcher

Ch. 11 Border Pedagogies and States: Trans, Race, and Recognitions

Francisco J. Galarte

Cris Mayo is Professor of Women’s and Gender Studies at West Virginia University, US.

Mollie V. Blackburn is Professor in the Department of Teaching and Learning in the College of Education and Human Ecology at the Ohio State University, US.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia