• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Public Relations Capitalism: Promotional Culture, Publics and Commercial Democracy » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2950560]
• Literatura piękna
 [1849509]

  więcej...
• Turystyka
 [71097]
• Informatyka
 [151150]
• Komiksy
 [35848]
• Encyklopedie
 [23178]
• Dziecięca
 [617388]
• Hobby
 [139064]
• AudioBooki
 [1657]
• Literatura faktu
 [228597]
• Muzyka CD
 [383]
• Słowniki
 [2855]
• Inne
 [445295]
• Kalendarze
 [1464]
• Podręczniki
 [167547]
• Poradniki
 [480102]
• Religia
 [510749]
• Czasopisma
 [516]
• Sport
 [61293]
• Sztuka
 [243352]
• CD, DVD, Video
 [3414]
• Technologie
 [219456]
• Zdrowie
 [101002]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2311]
• Puzzle, gry
 [3459]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8079]
Kategorie szczegółowe BISAC

Public Relations Capitalism: Promotional Culture, Publics and Commercial Democracy

ISBN-13: 9783319726366 / Angielski / Twarda / 2018 / 120 str.

Anne M. Cronin
Public Relations Capitalism: Promotional Culture, Publics and Commercial Democracy Cronin, Anne M. 9783319726366 Palgrave MacMillan - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Public Relations Capitalism: Promotional Culture, Publics and Commercial Democracy

ISBN-13: 9783319726366 / Angielski / Twarda / 2018 / 120 str.

Anne M. Cronin
cena 201,24
(netto: 191,66 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 192,74
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!

This book argues that we are witnessing the emergence of `commercial democracy' in which public relations, promotional culture and the media play a new, central role.

Kategorie:
Nauka, Socjologia i społeczeństwo
Kategorie BISAC:
Social Science > Media Studies
Language Arts & Disciplines > Communication Studies
Social Science > Sociology of Religion
Wydawca:
Palgrave MacMillan
Język:
Angielski
ISBN-13:
9783319726366
Rok wydania:
2018
Wydanie:
2018
Ilość stron:
120
Waga:
0.48 kg
Wymiary:
22.2 x 14.1 x 3.1
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane

1. Introduction .- 2. Public Relations, Publics, Publicity: Neoliberal Capitalism’s Media and Mediation .- 3. Commercial Democracy and a New Social Contract: Brands and Corporate Reputation as ‘Commercial Promises’ .- 4. Charity PR and the Production of Social Values .- 5. Conclusion: Promotional Culture, PR as Commercial Speech, and the Politics of Lying .

Anne M. Cronin is a Reader in the sociology department at Lancaster University, UK. Her most recent book is Advertising, Commercial Spaces and the Urban (Palgrave, 2010).

'This book offers important insights about the role and significance of public relations in neoliberal societies. Theoretically rich and empirically grounded, it examines PR in both the commercial and charity sectors, developing a challenging, if rather unsettling, set of arguments about the displacement of political engagement and the emergence of "commercial democracy".'
--Maureen McNeil, Lancaster University, UK

This book argues that we are witnessing the emergence of ‘commercial democracy’ in which public relations, promotional culture and the media play a new, central role. As the conventional democratic promise of political representation loses traction with the public in many countries, commercial culture steps into this vacuum by offering mirror forms of democracy. Commercial democracy promises representation, voice and agency to the public and in doing so creates new forms of social contract. Based on empirical material, this book examines the Public Relations (PR) produced by corporations and communications produced by charities in an intensely mediatized society. It presents a novel analysis of the shifting significance of brand and reputation. It analyses the ascendancy of commercial speech, PRs’ relationship to post-truth politics, and the transformation of cultural intermediaries into ‘social brokers’. As PR and promotional culture come to inhabit the realm of the social contract and new forms of politics, ‘the public’ and the very idea of ‘publicity’ are transformed.

Anne M. Cronin is a Reader in the sociology department at Lancaster University, UK. Her most recent book is Advertising, Commercial Spaces and the Urban (Palgrave, 2010).




Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia