• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Profiles in Emergent Biliteracy; Children Making Meaning in a Chicano Community » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2950560]
• Literatura piękna
 [1849509]

  więcej...
• Turystyka
 [71097]
• Informatyka
 [151150]
• Komiksy
 [35848]
• Encyklopedie
 [23178]
• Dziecięca
 [617388]
• Hobby
 [139064]
• AudioBooki
 [1657]
• Literatura faktu
 [228597]
• Muzyka CD
 [383]
• Słowniki
 [2855]
• Inne
 [445295]
• Kalendarze
 [1464]
• Podręczniki
 [167547]
• Poradniki
 [480102]
• Religia
 [510749]
• Czasopisma
 [516]
• Sport
 [61293]
• Sztuka
 [243352]
• CD, DVD, Video
 [3414]
• Technologie
 [219456]
• Zdrowie
 [101002]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2311]
• Puzzle, gry
 [3459]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8079]
Kategorie szczegółowe BISAC

Profiles in Emergent Biliteracy; Children Making Meaning in a Chicano Community

ISBN-13: 9781433108631 / Angielski / Twarda / 2011 / 167 str.

Goodman, Greg S.
Profiles in Emergent Biliteracy; Children Making Meaning in a Chicano Community Goodman, Greg S. 9781433108631 Peter Lang Publishing Inc - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Profiles in Emergent Biliteracy; Children Making Meaning in a Chicano Community

ISBN-13: 9781433108631 / Angielski / Twarda / 2011 / 167 str.

Goodman, Greg S.
cena 747,94
(netto: 712,32 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 745,66
Termin realizacji zamówienia:
ok. 10-14 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!
inne wydania

How do young children learn to read, write, speak, and listen in two languages? How do emergent readers and writers make meaning within multilingual communities? This book examines the emergent biliteracy development of two kindergarteners growing up in a New Mexican neighborhood. Using ethnographic accounts, the book portrays the familial, communal, and academic contexts in which the children appropriated dual proficiencies in English and Spanish, and provides a window into the homes and lives of these working-class boys and the political, philosophical, and pedagogical world of their bilingual kindergarten. The complexity of emergent biliteracy as a sociocultural-semiotic process is elaborated through Vygotskian theory, the multiple voices of these children, and the action research of their teacher.

Kategorie:
Podręczniki
Kategorie BISAC:
Education > Schools - Levels - Elementary
Language Arts & Disciplines > General
Psychology > Developmental - Adolescent
Wydawca:
Peter Lang Publishing Inc
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781433108631
Rok wydania:
2011
Numer serii:
000469519
Ilość stron:
167
Waga:
3.57 kg
Wymiary:
23.01 x 16.0 x 1.12
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia

«M. Cathrene Connery's book provides an in-depth look at how two children from el barrio develop academic language and literacy proficiency in both Spanish and English over a nine-month period in her bilingual classroom. The detailed analyses of Toño and Beto's development reveal how second-language speakers can succeed in schools when they are regarded as emergent bilinguals whose linguistic and cultural backgrounds are valuable resources.» (David Freeman, Professor of Reading and ESL; Chair, Department of Language, Literacy, and Intercultural Studies, University of Texas at Brownsville)
«M. Cathrene Connery invites us for a ride in the back of her truck to experience the lives, homes, schools, and meaning-making practices of two children from a dual immersion kindergarten. Her book is a «must-read» that will transform the preparation of pre-service and in-service teachers, and help them define their own brand of success for children in dual language programs. Connery offers great ideas and tools for success. I recommend highly.» (Josie V. Tinajero, Dean, College of Education, University of Texas at El Paso)
«Too often we write about dual language programs from only research or policy perspectives. This volume gets us on the ground and tells us what it is really like. My hat's off to M. Cathrene Connery for taking us there and filling in the blanks. I will have all our bilingual and ESL prospective teachers read this volume [...] and let it guide them into the profession.» (Eugene E. Garcia, Professor of Education, Vice President and Past Dean, College of Education, Arizona State University)

M. Cathrene Connery is Assistant Professor of Education at Ithaca College. A bilingual educator, professor, and advocate, her work draws on Vygotskian theory to examine the nature of creativity and the interface between language, literacy, and sociocultural studies. Dr. Connery has presented on theoretical, pedagogic, and programmatic concerns surrounding the education of culturally and linguistically diverse children for the past 25 years.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia