• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Post-Pop Cinema: The Search for Meaning in New American Film » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Post-Pop Cinema: The Search for Meaning in New American Film

ISBN-13: 9780275990800 / Angielski / Twarda / 2007 / 208 str.

Jesse Fox Mayshark
Post-Pop Cinema: The Search for Meaning in New American Film Mayshark, Jesse Fox 9780275990800 Praeger Publishers - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Post-Pop Cinema: The Search for Meaning in New American Film

ISBN-13: 9780275990800 / Angielski / Twarda / 2007 / 208 str.

Jesse Fox Mayshark
cena 218,98
(netto: 208,55 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 218,53
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

Starting in the early 1990s, artists such as Quentin Tarantino, David Foster Wallace, and Kurt Cobain contributed to a swelling cultural tide of pop postmodernism that swept through music, film, literature, and fashion. In cinema in particular, some of the arts most fundamental aspects--stories, characters, and genres, for instance--assumed such a trite and trivialized appearance that only rarely could they take their places on the screen without provoking an inward smirk or a wink from the audience. Out of this highly self-conscious and world-weary environment, however, a new group of filmmakers began to develop as the decade wore on, with a new set of styles and sensibilities to match. In "Post-Pop Cinema" author Jesse Fox Mayshark takes us on a film-by-film tour of the works of these filmmakers-including Wes and P. T. Anderson, Sofia Coppola, Richard Linklater, Alexander Payne, and David O. Russell-and seeks to reveal how a common pool of styles, collaborators, and personal connections helps them to confront the unifying problem of meaning in American film.

Wes Anderson's "Bottle Rocket" (1996) and Paul Thomas Anderson's "Boogie Nights" (1997) were ultimately about their characters' lives-even though their characters often dealt with highly contrived environments and situations. And soon after Wes Anderson scored his first success, others like David O. Russell ("Flirting With Disaster, Three Kings"), the screenwriter Charlie Kaufman (who collaborated with Spike Jonze on such projects as "Being John Malkovich" and "Adaptation"), Alexander Payne ("Election, Sideways"), Richard Kelly ("Donnie Darko"), and Sofia Coppola ("Lost in Translation") began to tread their own paths over this same ground. Although these men and women represent a wide range of styles and subject matter, all their films revolve in different ways around the difficulty of establishing and maintaining connections. This theme of connection also runs deeper than the films made: the directors share actors (Mark Wahlberg, Bill Murray, Ben Stiller, Jason Schwartzman), collaborators (the musician Jon Brion) and sometimes even personal connections (Spike Jonze starred in Russell's "Three Kings," and was married to Coppola). Together these filmmakers form a loose and distinctly American school of filmmaking, one informed by postmodernism but not in thrall to it, and one that every year becomes more important to the world of cinema both within and beyond the United States.

Kategorie:
Sztuka
Kategorie BISAC:
Performing Arts > Film - History & Criticism
Wydawca:
Praeger Publishers
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780275990800
Rok wydania:
2007
Ilość stron:
208
Waga:
0.48 kg
Wymiary:
24.1 x 16.43 x 2.13
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Obwoluta
Mayshark, Jesse Fox JESSE FOX MAYSHARK is a staff editor for the New Y... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia