• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Popular Music and Society » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Popular Music and Society

ISBN-13: 9780745653648 / Angielski / Twarda / 2014 / 278 str.

B Longhurst
Popular Music and Society Longhurst, B 9780745653648 John Wiley & Sons - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Popular Music and Society

ISBN-13: 9780745653648 / Angielski / Twarda / 2014 / 278 str.

B Longhurst
cena 334,43 zł
(netto: 318,50 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 330,33 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

The third edition of Popular Music and Society is fully revised and updated, deftly exploring the study of popular music in the context of wider debates in sociology and media and cultural studies. Astute and accessible, it continues to set the agenda for research and teaching in this area. The book begins by examining the ways in which popular music is produced, before moving on to explore its structure as text and the ways in which audiences understand and use music. Packed with up-to-date examples and data on the contemporary production and consumption of popular music, the book includes overviews and critiques of theoretical approaches to this exciting area of study and outlines the most important empirical studies which have shaped the discipline. Topics covered include:

  • The contemporary organization of the music industry
  • The effects of technological change on production
  • The history and politics of popular music
  • Gender, sexuality and ethnicity
  • Subcultures
  • Fans and music celebrities

This new edition adds sections on the impact of digital media on popular music production and consumption and incorporates original ethnographic research on musicianship and musical practices. It will continue to be required reading for students of the sociology of culture, media and communication studies, and popular culture.

Kategorie:
Nauka
Kategorie BISAC:
Social Science > Media Studies
Social Science > Popular Culture
Wydawca:
John Wiley & Sons
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780745653648
Rok wydania:
2014
Wydanie:
Revised
Ilość stron:
278
Waga:
0.73 kg
Wymiary:
26.0 x 29.3 x 1.9
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia

This third edition by Longhurst and Bogdanovic offers a comprehensive updated sociological analysis of the field of popular music which incorporates media and cultural studies into its frame. It reflects backward and telegraphs forward the key theories, approaches, analysis and criticisms that abound in the field. It is both accessible and scholarly and will be a key resource for undergraduate and postgraduate students in sociology, and media and cultural studies.
Helen Thomas, University of the Arts London

Praise for the 2nd edition

I would unhesitatingly recommend this book to both students and scholars interested in the sociology of music. This is a great text if you are looking for a clear and lucid introduction to the subject.
Sociology

Contents
List of Figures
List of Tables
List of Boxes
Acknowledgements
Preface
Introduction: Constraints and Creativity –– Arguments and Framework
Part I Production
1 The Pop Music Industry
2 The Social Production of Music
Part II Text
3 History, Politics and Sexuality
4 Black Music: Genres and Social Constructions
5 Texts and Meaning
6 Performance, Dance, Distinction and the Body
Part III Audience
7 Effects, Audiences and Subcultures
8 Fans, Production and Consumption
9 Beyond Subcultures and Fans: New Audiences, Scenes and Everyday Life
Conclusion
Further Reading
References

Brian Longhurst is Professor of Sociology at the University of Salford

Danijela Bogdanovic is Lecturer at The University of Liverpool and Associate Lecturer at The Open University
 



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia