ISBN-13: 9788367510080 / Polski / zintegrowana / 2022 / 360 str.
To pozycja, którą każdy miłośnik designu i kolekcjoner ceramiki powinien mieć!Design przełomu dekad lat 50. i 60. XX wieku reklamowano często jako new look. Ten wpadający w ucho zwrot stał się hasłem wywoławczym debiutanckiej kolekcji Christiana Diora, do Polski zaś nowe trendy dotarły na krótko przed polityczną odwilżą 1956 roku. Niezwykłą rolę w propagowaniu nowoczesności i pojęcia dobrego wzoru odegrał założony przez Wandę Telakowską Instytut Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie.Ceramiczny design lat 50. i 60. w Polsce to jednak nie tylko projekty powstające w pracowniach Zakładu Ceramiki i Szkła IWP - to ciekawa i dotąd rzadko prezentowana oferta polskich wytwórni porcelany, porcelitu i fajansu.
To pozycja, którą każdy miłośnik designu i kolekcjoner ceramiki powinien mieć!Design przełomu dekad lat 50. i 60. XX wieku reklamowano często jako new look. Ten wpadający w ucho zwrot stał się hasłem wywoławczym debiutanckiej kolekcji Christiana Diora, do Polski zaś nowe trendy dotarły na krótko przed polityczną odwilżą 1956 roku. Niezwykłą rolę w propagowaniu nowoczesności i pojęcia dobrego wzoru odegrał założony przez Wandę Telakowską Instytut Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie.Ceramiczny design lat 50. i 60. w Polsce to jednak nie tylko projekty powstające w pracowniach Zakładu Ceramiki i Szkła IWP - to ciekawa i dotąd rzadko prezentowana oferta polskich wytwórni porcelany, porcelitu i fajansu.