ISBN-13: 9788396533500 / Polski / miękka ze skrzydełkami / 156 str.
Polski hip-hop bez Internetu 1983–2003 jest kompaktową wersją bezprecedensowej książki Polski hip hop posiada wiele twarzy (wydanie trzecie). Autorzy, a zarazem pionierzy kultury hip-hop w Polsce – Sadi i Graff – tym razem kładą nacisk przede wszystkim na zrozumienie czasów, gdy polski hip-hop istniał i rozwijał się w komunistycznej Polsce, uzmysławiając czytelnikowi z perspektywy wielu dekad, jak oryginalny i niezależny w latach 80. i 90. był polski hip-hop jako subkultura uliczna, czyniąc przekaz niniejszej książki bardziej merytorycznym, pomijając głębsze zagadnienia, zawarte w jej poprzedniczce. W książce zostały chronologicznie opisane narodziny czterech podstawowych form artystycznych kultury hip-hop na polskim podwórku, takich jak: breaking, DJ-ing, graffiti i rap. Publikacja wyjaśnia znaczenie hip-hopu jako subkultury, jego idee oraz wartości z tym związane, pozwalając wyjść z obszaru stereotypów dotyczących tej kultury. Polski hip-hop bez Internetu 1983-2003 bierze poprawkę na hip-hop będąc pierwszą publikacją, w której wiarygodność nagród Złoty Popkiller sugerujących, że Bogna Świątkowska zapoczątkowała kulturę hip-hop w Polsce i że miała wpływ na jej pionierów oraz że Kazik i zespół Kult mieli kluczowy wkład w tworzenie kultury hip-hop w Polsce, została konstruktywnie podważona i bezdyskusyjnie sprowadzona do poziomu mniej niż zero. Nie przegap możliwości bycia uświadomionym, bo lepiej czerpać wiedzę bez cenzury z subkulturowego źródła niż wierzyć w ocenzurowane fantazje z komercyjnej kałuży.
Polski hip-hop bez Internetu 1983–2003 jest kompaktową wersją bezprecedensowej książki Polski hip hop posiada wiele twarzy (wydanie trzecie). Autorzy, a zarazem pionierzy kultury hip-hop w Polsce – Sadi i Graff – tym razem kładą nacisk przede wszystkim na zrozumienie czasów, gdy polski hip-hop istniał i rozwijał się w komunistycznej Polsce, uzmysławiając czytelnikowi z perspektywy wielu dekad, jak oryginalny i niezależny w latach 80. i 90. był polski hip-hop jako subkultura uliczna, czyniąc przekaz niniejszej książki bardziej merytorycznym, pomijając głębsze zagadnienia, zawarte w jej poprzedniczce. W książce zostały chronologicznie opisane narodziny czterech podstawowych form artystycznych kultury hip-hop na polskim podwórku, takich jak: breaking, DJ-ing, graffiti i rap. Publikacja wyjaśnia znaczenie hip-hopu jako subkultury, jego idee oraz wartości z tym związane, pozwalając wyjść z obszaru stereotypów dotyczących tej kultury. Polski hip-hop bez Internetu 1983-2003 bierze poprawkę na hip-hop będąc pierwszą publikacją, w której wiarygodność nagród Złoty Popkiller sugerujących, że Bogna Świątkowska zapoczątkowała kulturę hip-hop w Polsce i że miała wpływ na jej pionierów oraz że Kazik i zespół Kult mieli kluczowy wkład w tworzenie kultury hip-hop w Polsce, została konstruktywnie podważona i bezdyskusyjnie sprowadzona do poziomu mniej niż zero. Nie przegap możliwości bycia uświadomionym, bo lepiej czerpać wiedzę bez cenzury z subkulturowego źródła niż wierzyć w ocenzurowane fantazje z komercyjnej kałuży.